Strelovit rast online prodaje u Europi

Online prodaja u zapadnoj Europi porast će 13% na 92 milijarde eura u 2011., nakon rasta od od 18% na 81 milijardu eura u prošloj godini, procjene su analitičara Forrester Researcha. No, Europljanima su i dalje offline dućani mnogo draži. Prema Forresteru, online prodaja godišnje će rasti po stopi od 10 posto do 2025. godine, odnosno otprilike istom brzinom kojom će rasti maloprodaja u SAD-u. Eksploziju online prodaje predvodit će potrošačka elektronika, nakon toga najviše će rasti prodaja cipela, a na trećem mjestu nalazit će se prodaja odjeće. Ukupan broj online kupaca u Europi, što uključuje EU-17 (Austrija, Belgija, Danska, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Irska, Italija, Luksemburg, Nizozemska, Norveška, Portugal, Španjolska, Švedska, Švicarska, i Velika Britanija), porastao je 18% u 2009./2010., te se očekuje da će porasti sa 157 na 205 milijuna. Trenutno, 57 posto odraslih u Europi kupuju putem interneta, a to je porast od devet posto u odnosu na 2009. godinu. U Europi je prosječan online kupac prošle godine potrošio 517 eura, što ne uključuje putovanja i financijske usluge.

Potrošnja elektronike i računala čine najveći prodaje, zatim knjige, odjeća i ulaznice za razna događanja. U prosjeku, na internet su najviše trošili Britanci (871 euro po osobi), dok su “najškrtiji” bili Španjolci su proveli najmanje (255 eura po kupcu). Očekuje se da će prosješan europski kupac u 2015. godini putem interneta kupiti robe u vrijednosti od 652 eura. Na sjeveru Europe, a posebno u Velikoj Britaniji, e-commerce rast će na štetu drugih prodajnih kanala, dok se na jugu Europu internet shvaća samo kao još jedan alat putem kojega kupci dolaze do odluke što kupiti. I dok s jedne strane građani Europe vole pogodnosti internetskih dućana, s druge strane – što je velikim dijelom kulturološki uvjetovano – odlazak u fizičku trgovinu i razgovor s prodavačem na starom su kontinentu još uvijek nezamjenjivo iskustvo. Mogućnost da se proizvod opipa i isproba na licu mjesta mnogi kupci navode kao ključan detalj pri kupnji, no tome valja pridodati i vrlo praktičan detalj: u tom slučaju nema troškova poštarine kao pri internet kupnji.