Zabranom pušenja gube se radna mjesta

Zakon o ograničenoj upotrebi duhanskih prerađevina u Federaciji BiH trebao bi biti provođen, ali na način na koji se to radi u zemljama Evropske unije – treba dati mogućnost da se objekti površine manje od 80 kvadratnih metara opredijele za pušače ili nepušače, te da to na njima bude vidno istaknuto.

 

Smatraju ovo učesnici okruglog stola koji je organizovala Privredna komora FBiH, o mitovima i istinama o usvojenom Nacrtu zakona o ograničenoj upotrebi duhanskih proizvoda.

Fleksibilnost

– Na taj način bi bilo spašeno desetak hiljada radnih mjesta u BiH, jer bi, ukoliko bi se ovaj zakon striktno provodio, manje radnje izgubile smisao i bile bi osuđene na zatvaranje. Stoga zakon treba malo promijeniti, da ne bude ovoliko restriktivan, nego malo fleksibilniji, kazao je Amir Hadžić, predsjednik Udruženja hotelijera i ugostitelja BiH, koji je podsjetio i kako je prije pet godina u Hrvatskoj donesen sličan zakon koji je doveo do zatvaranja brojnih radnji i otpuštanja radnika, pa su morali naći drugo rješenje.

Ukoliko bi zakon bio striktno primjenjivan, on bi, smatra to i potpredsjednik Privredne komore FBiH Mirsad Jašarspahić, itekako štetio i ugostiteljima i privrednim subjektima koji se bave turizmom.

Direktive EU koje se tiču zaštite od pušenja, smatra on, ne nalažu ovako rigorozan zakon, stoga su i urađena određena istraživanja i ankete kojima se došlo do zaključka da bi došlo do enormnog pada prihoda u oblasti ugostiteljstva i turizma, što bi dovelo i do smanjenja broja zaposlenih.

– Uradili smo anketu među 202 ugostitelja u osam gradova BiH i rezultati kažu da ugostitelji očekuju pad prometa za 40 posto, a prema nekim našim proračunima, ako se uzme ukupan promet u ugostiteljstvu u BiH, taj pad je za 259 miliona KM, što je oko 39 miliona KM PDV-a, poručio je Igor Lončarević iz revizorske kuće KPMG, koja je radila ovo istraživanje.

Lažni podaci

Udruženje PROI saopštilo je da je Privredna komora FBiH organizovala skup Mitovi i istine o usvojenom Nacrtu zakona o ograničenoj upotrebi duhanskih prerađevina na kojem su organizatori planirali da “razbiju mitove uz aktivno učešće duhanske industrije i objavljivanje rezultata istraživanja koje je kompanija KPMG provela među ugostiteljima u BiH”.

Tvrde da će velike međunarodne kompanije, koje profitiraju na prodaji duhana u svijetu, pokušati da obmanu javnost pokazujući naručeno istraživanje, koje za cilj ima da dokaže kako će “ugostitelji pretrpjeti nenadoknadivu štetu ukoliko se novim zakonom zabrani pušenje u zatvorenim javnim prostorima”.

Za PROI nije novo niti iznenađujuće da duhanska industrija angažuje i plaća kompanije da za njih rade istraživanja, te naglašavaju da i kompanija KPMG iza sebe ima dugu historiju povezanosti i saradnje s duhanskom industrijom budući da “od devedesetih godina ta kompanija sarađuje sa British American Tobaccoom i Philip Morris Internationalom.

– Nasuprot lažnim podacima stoji istina da niti u jednoj zemlji koja je uvela zabranu pušenja u zatvorenim prostorima nije došlo do smanjenja prometa. Naprotiv, zabilježeni su pozitivni efekti u smislu povećanja broja gostiju i to onih koji do tada nisu dolazili u ugostiteljske objekte upravo zbog pušenja, saopćeno je, između ostalog, iz udruženja PROI.

(Oslobođenje)