Djecu treba potaknuti da razmisle o sebi, potom u kakvim okolnostima se najbolje snalaze i u kakvima žele biti te ih upoznati s odgovornostima.
Razgovarajte s djetetom o poslu na način da samo otkrije u kakvim okolnostima će se najbolje osjećati. Pitajte ga voli li se osjećati sigurno ili želi istraživati i baviti se dinamičnim poslom, želi li raditi rukama, popravljati, brinuti se za druge, raditi u uredu ili na terenu, voli li se natjecati, dizajnirati, biti u središtu pozornosti ili “iza kamere”. Sve su to pitanja koja će potaknuti dijete na razmišljanje o pravom zanimanju.
UPOZNAJTE GA POBLIŽE S POSLOM
Nakon što razgovarate s djetetom o njegovim željama, nastojte ga upoznati i dovesti u izravan doticaj s poslovima koji ga zanimaju. No, nastojte ne preopteretiti dijete. Neka samo bira tempo, ali i zanimanja koja pobliže želi upoznati. To možete učiniti istražujući putem interneta, centara za zapošljavanje ili putem raznih knjiga, ali najučinkovitije je ako upozna čovjeka koji se bavi onime što on želi raditi. Tako će biti najbolje informiran.
OZBILJNI ASPEKTI ZANIMANJA
Pri upoznavanju s različitim zanimanjima pomozite djetetu da prepozna osnovne odgovornosti tog zanimanja, gdje može raditi taj posao, koje su mu kvalifikacije potrebne, trajanje obrazovanja, trošak studija, raspon konkurencije, radno vrijeme, ali i opasnosti tog posla. Dobro je obratiti pozornost i na sigurnost tog posla, prosječnu plaću, način na koji utječe na privatan život te zahtijeva li čest odlazak na put.
I ODUSTAJANJE JE DIO BIRANJA POSLA
Dijete će se tijekom srednjoškolskog razdoblja susresti s različitim zanimanjima i ozbiljno razmišljati o njima. Moguće je i da će nakon vašeg uloženog truda odbaciti sve moguće opcije o kojima ste zajedno razmišljali. Zbog toga ga ne treba osuđivati i kritizirati jer i kroz taj proces dijete bira svoj put. Važno je naučiti ga odmalena na radne navike, poticati na honorarne poslove preko ljeta zbog životopisa i upozoriti ga na važnost kontakata.
(24 sata)