Uspješno do posla uz pomoć tri trika

Pred kraj prošle godine Tanjug je prenio najavu Nacionalne službe za zapošljavanje da će u 2014. godini stopa nezaposlenosti pasti ispod 25 odsto u odnosu na 2013. godinu. Ali onog momenta kada su raspisani vanredni parlamentarni izbori, bilo je jasno da do toga neće doći.

Tokom izbornih i postizbornih mjeseci sve staje, do mjesec nakon formiranja nove Vlade, osim ako država po oprobanom receptu, slučajno baš pred izbore, ne počne ubrzano da radi na programu javnih radova ne bi li smanjila socijalne posljedice i procenat nezaposlenosti. Mada to i nije neko rješenje. Ukoliko se, pak, kakvom ’srećniku’, u ovakvim uslovima, ukaže prilika da se bori za pravo radno mjesto, trebalo bi dobro da se naoruža, jer je konkurencija nemilosrdna. Kao naoružanje predlažemo trikove u razgovoru za posao, o kojima je nedavno pisao Business Insider, a za koje tvrde da su najsigurniji put do uspješnog razgovora.

 

1. Informišite se o kompaniji u širem smislu riječi

Nakon što je razgovor za posao zakazan, a prije nego što se desi, važi jednostavno pravilo – ’informiši se o kompaniji’. Za kandidate to uglavno znači čitanje podataka sa sajta kompanije i pobrojavanje najvećih konkurentskih kompanija, kako bi se stekao utisak da poznaju industriju u pitanju. Ali to nije dovoljno. Kako bi se izdvojili iz mase ostalih kandidata, nemojte se zaustavljati na ovim šturim informacijama kojima će ionako svi raspolagati. Proširite svoje istraživanje na podatke o prihodima u prethodnim godinama, izjave koje je kompanija davala za novine, profile na društvenim mrežama.

2. Obratite pažnju na pitanja osobe koja vas intervjuiše

Ovo možda djeluje kao besmislen savjet, ali prema mišljenju većine poslodavaca, najveća greška koju kandidati na razgovoru za posao prave je ta da izbjegavaju odgovore na škakljiva pitanja i umjesto toga drže monolog o nečemu za šta misle da će ih predstaviti u boljem svjetlu. Mnogo više poena kod poslodavaca donosi iskren odgovor na postavljeno pitanje, ma koliko to bilo neprijatno, jer kako je David Reese, direktor sektora za ljudske odnose kompanije Medallia, u tekstu za Harvard Business Review lijepo rekao: “…Time pokazujete da ste zrela i odgovorna osoba spremna da govori i o stvarima o kojima je teško govoriti“.

3. Na osobu koja vas intervjuiše gledajte kao na klijenta

Nikada vam neće pasti na pamet da ne date sve od sebe da udovoljite zahtjevima klijenta ili potencijalnog klijenta, niti ćete propustiti da sa njim porazgovarate o prioritetima projekta koji vam predaje na rad ili o glavnim preprekama sa kojima očekuje da ćete se susresti prilikom rada na projektu. A ono što važi za novi projekat, važi i za novo radno mjesto.

I još jedna stvar, ne zaboravite da se zahvalite na izdvojenom vremenu. Fino kućno vaspitanje je uvijek plus.

(Izvor: BIZLife.rs)