Moderniziraju se ceste u FBiH, na dijelu dionica bit će trakovi za spora vozila

Još dva magistralna cestovna pravca na području Federacije BiH uskoro će dobit trakove za spora vozila. Prema informacijama iz Javnog poduzeća Ceste Federacije BiH, riječ je o dionici magistralne ceste M-18 i M-16.2, piše Večernji list BiH.

Planom poslovanja JP Ceste Federacije BiH za 2024. godinu predviđen je završetak radova na izgradnji trećeg traka (trak za spora vozila) na cesti M-18, dionici Čevljanovići – Nišići – naveli su iz JP Ceste Federacije BiH. Riječ je o projektu koji se financira iz kreditnih sredstava kroz program modernizacije magistralnih cesta FBiH.

Krediti za izgradnju

Uz navedeno, kako su potvrdili iz JP Ceste Federacije BiH, planom poslovanja za ovu godinu predviđena je i izrada glavnog projekta rekonstrukcije ceste s dogradnjom traka za spora vozila na cesti M-16.2 Prozor – Jablanica. Riječ je o dijelu prometnice dugom oko 3 kilometra, a izrada projekta će se financirati iz vlastitih prihoda JP Ceste FBiH.

Naime, modernizacija magistralnih prometnica u cilju povećanja sigurnosti prometovanja na njima među prioritetima je JP Ceste Federacije BiH, a upravo je gradnja trakova za spora vozila jedan od načina. Iz ovog javnog poduzeća podsjetili su kako je u prethodnom razdoblju kroz program modernizacije magistralnih cesta FBiH kreditnim sredstvima financirana izgradnja trećih prometnih trakova na nekoliko cestovnih pravaca, među kojima su cesta M-5, dionica Ripač – Dubovsko, te cesta M-5, dionica Bosanski Petrovac – Ključ – prijevoj Lanište u Unsko-sanskoj županiji. Kroz isti program izgrađen je trak za spora vozila na cesti M-5, dionici Donji Vakuf – Turbe (Komar), te dionici Gromiljak – Blažuj (Kobiljača) na području Srednjobosanske županije.

Uz navedene, trak za spora vozila dobila je i cesta M-15, dionica Livno – Šujica (Borova Glava + Trivunova krivina) na području Hercegbosanske županije, kao i cesta M-6 na dionici Posušje – Široki Brijeg na području Zapadnohercegovačke županije. Iz JP Ceste FBiH podsjetili su da je također kroz program modernizacije izgrađen trak za spora vozila na dijelu ispred i iza tunela Karaula kroz projekt izgradnje magistralne ceste M-18, dionice Kladanj – Podpaklenik na prijevoju Karaula.

Radovi i prihodi

Inače, JP Ceste FBiH kontinuirano planira i poduzima mjere i aktivnosti nužne za poboljšanje stanja magistralnih cesta i sigurnosti na cestama u skladu s prioritetima i raspoloživim sredstvima. – S obzirom na to da JP Ceste FBiH upravlja s oko 2500 km magistralnih cesta, a ima ograničene vlastite prihode koji se uglavnom utroše na projekte poboljšanja sigurnosti prometa na cestama te na redovito, zimsko i izvanredno održavanje te nisu dostatni za financiranje projekata koji zahtijevaju značajnija financijska ulaganja, takvi projekti uglavnom se financiraju iz drugih izvora, kao što su krediti međunarodnih banaka, proračun FBiH i slično, a JP Ceste FBiH iz vlastitih prihoda financira izradu projektne dokumentacije koja je nužna za kandidiranje projekta navedenim institucijama. JP Ceste FBiH iz vlastitih prihoda financira eksproprijaciju kad se osiguraju sredstva za radove – objasnili su iz ovog javnog poduzeća.