Karakteristike generacije F

U svakoj društvenoj web mreži, pa i Facebooku lideri se prirodno nameću, pridobivaju više pozornosti od drugih, a time i više utjecaja. Ono što je bitno jest da ga nitko drugi nije nametnuo, već se on sam iskristalizirao kao takav.

 

Ljudima također puno znači što se njihov glas doista uvažava. Ako se F-generaciji nešto ne sviđa, bilo da je riječ o promjeni izgleda profilne stranice ili traže da se uvede nova aplikacija, njihova riječ se demokratski razmotriti, uvažiti, a promjena provesti.
Za svakoga ponaosob Facebook može biti i privatna i poslovna zajednica. Svaka tvrtka, obrtnik ili zajednica može imati svoj profil, a ovisno o njihovoj sposobnosti privlačenja pozornosti, nju će i zaslužiti te tako i prodati svoj proizvod ili uslugu. On je također i vječni podsjetnik na ljudska prava, s tisućama profila koji apeliraju na borbu protiv bolesti, siromaštva ili nepravde.
FACEBOOK KAO OGLASNI PROSTOR
U Hrvatskoj i diljem svijeta organiziraju se radionice za profesionalno korištenje Facebooka. U skladu s tim, nastaju i posve nova radna mjesta – savjetnici za društvene medije. Oni ljudima pojašnjavaju i olakšavaju pristup svim ciljnim skupinama na online mrežama kako bi što kvalitetnije prodali ili učinili popularnijim svoj proizvod ili uslugu. Facebook je idealno mjesto za marketing, smatraju stručnjaci. Samo je Hrvata više od milijun na “Fejsu”, a u prosjeku na dan provedu gotovo sat vremena surfajući njime. Na portalima i pretraživačima, gdje se inače plasiraju oglasi, ljudi provode bitno manje vremena.
ONLINE MREŽE ZA MLAĐE SU DVOSJEKLI MAČ
Generacija Y, rođena od 1980. do 1995. prva je u potpunosti odrasla uz tehnologije. Većina njih prisutna je na svim društvenim mrežama, a budući da ih one u velikoj mjeri i odgajaju, kao i generaciju Z (od 1995. pa nadalje), stručnjaci upozoravaju da na posao stižu mladi, sposobni i okretni ljudi, ali i pomalo bahati jer su naučeni na slobodu online komunikacije. Ravnopravnost i sloboda koju takve mreže pružaju za njih mogu biti dvosjekli mač jer se slabo nose s autoritetima.
ČAK I PRIJATELJA MOŽE BITI PREVIŠE
F-generacija ima pristup najvećem adresaru na svijetu. No iako je lako pristupiti svakome, mnogi nakon nekog vremena na mreži, shvate da i “prijatelja” može biti previše te imaju potrebu bolje urediti svoju privatnost. Facebook ima dobre postavke privatnosti, no mnogi smatraju da trebaju biti još oštrije kako bi svoj online život, zaštitili od svačijih očiju.
STARIJI SVE VIŠE NA “FEJSU”
U posljednje vrijeme Facebook bilježi sve više članova Baby Boom generacije, rođene od 1946. do 1960. i trenutno su skupina koja im se najviše pridružuje. Facebook se pokazao kao velika radost Baby Boomerima jer uživaju u novim kontaktima, pronalasku starih prijatelja, ali i igricama. Njima pripada i Bill Gates, a u njihovim je rukama 2008. bilo 37% svjetskog bogatstva.
DOBRO JE BITI PRISUTAN
Prisutnost na društvenim mrežama, pogotovo na Facebooku, koji je dominantan među njima, danas je postao i stvar vlastitog imidža. Ako niste “vidljivi”, mnogi do vas ne mogu doprijeti, ne znaju gdje ste ni čime se bavite. Iako je to do nedavno bilo sasvim normalno, danas je “normalno” da ste “prisutni” i da se sve organizira online, od obljetnica mature do oglasa za posao.

(24 sata)