Do sredine godine neće se moći prenositi broj mobilnih operatera u BiH

Korisnicima usluga telekom operatera u BiH, još uvijek nije omogućena usluga prenosivosti broja, odnosno mogućnost promjene mobilnog operatera, a da broj mobitela ili fiksnog telefona ostane isti. Iako je Regulatorna agencija za komunikacije BiH odredila 1. siječanj 2011. godine, kao krajnji datum za omogućavanje ove usluge, to se još uvijek nije desilo. “Operateri su tražili da se rok pomjeri za 15 dana, te smo im izašli u susret i prolongirali krajnji rok do 15. siječnja. Međutim, ni u tom periodu operateri nisu završili ono što se od njih traži, te su poslali dokumentaciju kojom obrazlažu zašto to nisu uradili“, kaže za “San” Amela Odobašić, glasnogovornica RAK-a, dodajući da ova institucija sada analizira dokumente koje su poslali operateri. “Kada vidimo što sadrže dokumenti, te što predlažu operateri, odlučit ćemo koje mjere ćemo poduzeti. U svakom slučaju očekujemo da u što skorijem roku operateri omoguće uslugu prenosivosti broja svojim korisnicima“, kazala je Odobašić.

Ona ističe da će RAK u narednom razdoblju kazniti operatere, ako ne izvrše svoje obveze. “Vidjet ćemo kako će se situacija razvijati, ali sigurno da ćemo poduzeti konkretne mjere u budućnosti i financijski kazniti sve one koji ne budu izvršavali svoje obveze. Kazne će sigurno biti visoke, ali o tome ćemo odlučiti kada za to bude vrijeme “, zaključila je Odobašić. Nađa Lutvikadić, glasnogovornica BH Telecoma kaže za “San” da za uvođenje ove usluge, treba više vremena nego što je RAK predvidio. “Usluga nije implementirana do 1. siječnja ove godine, jer još uvijek traje implementacija kod sva tri dominantna operatera. Jednostavno, proces implementacije zahtijeva više vremena nego je to predviđeno termin planom od strane RAK-a“, rekla je Lutvikadić, dodajući da ova usluga prenosivosti broja neće biti omogućena još neko vrijeme. “Predložili smo da novi krajnji rokovi za implementaciju ove usluge bude 15.travanj za fiksnu mrežu, i 30. lipanj za mobilnu mrežu. Očekujemo da do tada kompletan proces bude završen“, istakla je Lutvikadić. I u HT Mostar imaju sličan stav kao u BH Telecomu. “Premalo vremena je bilo da se omogući ova usluga. Trenutačno poduzimamo sve neophodne aktivnosti kako bismo što prije omogućili ovu uslugu našim korisnicima, te smo uvjereni kako ćemo brzo sve završiti“, poručili su iz ove tvrtke. Nađa Lutvikadić kaže da ni svi alternativni operateri nisu spremni za ovu uslugu, a ona se neće moći ni implementirati, ako svi ne budu spremni. “Kada se sustav jednom implementira, sa svakim operaterom, koji ima svoju korisničku bazu, morat će se ispitati funkcionalnost usluge. Da bi se to moglo ispitati, jasno je da svi operateri moraju imati implementiranu uslugu“, rekla je Lutvikadić.