‘Coca-cola’ najjači brend u ex YU

Tri “najjače” robne marke široke potrošnje na prostoru nekadašnje Jugoslavije su “Coca-cola”, “Milka” i “Argeta”, pokazalo je nedavno istraživanje. Istraživanje “Produkt group menadžera” (PGM) je sprovedeno od travnja do lipnja u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji s Kosovom, Makedoniji i Crnoj Gori. Ta regija čini tržište sa ukupno 22 milijuna potrošača, a na rang ljestvici najboljih je čak 15 robnih marki koje dolaze iz ove regije, dok ostalih deset predstavljaju globalno snažne multinacionalne kompanije s dugogodišnjom tradicijom. Na listi najbolje plasiranih robnih marki nalaze se i papirne maramice “Paloma”, sok “Fanta”, krema za njegu lica “Nivea”, začin “Vegeta”, vitaminski napitak “Cedevita”, kao i “Gillete”, “Smoki”, “Cocta”, “Plazma keks”, “Pepsi”, toaletni papir “Paloma”, “Negro” bombone, keks Domaćica”, “Orbit” žvake, “Kiki” bombone, čokolade “Dorina” i čokoladice “Snicers”.

U prvih 25 našli su se i “Jaffa keks”, “Medeno srce”, “Nescaffe”, “Nesquik” i “Fruktal” sokovi. Rezultati istraživanja pokazuju da su se među prvih 25 na ljestvici našle samo robne marke koje su prisutne u cijeloj regiji, dok nema snažnih lokalnih robnih marki iz onih kategorija robe široke potrošnje za koje važi da u njima dominiraju lokalne robne marke (pivo ili kava). Slično važi i za robne marke iz kategorija koje su manje rasprostranjene, na primjer cigarete, kao i robne marke visokocjenovnih segmenata. Nešto veću mogućnost za uvrštavanje na rang ljestvicu imaju, zbog veličine tržišta, srbijanske robne marke (na primjer “Negro” bombone). Također je ukazano da su sve robne marke koje su se našle među prvih 25 već duže prisutne na tržištu. “Moć” robne marke je izračunata na osnovu stupnja prepoznatljivosti, iskustva i korištenja marke. Robna marka je definirana kao marka koja se pojavljuje na razini potrošnje unutar pojedine kategorije.