Prema preporuci Kriznog stožera Federalnog ministarstva zdravstva i Svjetske zdravstvene organizacije, sve osobe s privremenim ili stalnim boravkom u FBiH koje su u zadnjih 14 dana putovale u ugrožena područja trebaju se javiti nadležnom kantonalnom zavodu za javno zdravstvo radi daljnjeg postupanja.
Preporuča se kućna samoizolacija i praćenje zdravstvenog stanja navedenim osobama bez simptoma u trajanju od 14 dana od zadnjeg dana mogućeg kontakta, koja podrazumjeva i sljedeće:
· Potrebno je
redovite pratiti simptome: povišena temperatura, kašalj, otežano disanje, druge
rane simptome bolesti kao što su groznica, grlobolja, bolovi u mišićima;
· Ukoliko se
pojave simptomi, nosite medicinsku masku i obavijestite nadležnog kantonalni
zavod za jdravstvo radi daljnjeg postupanja;
· Ne ići na
posao, u školu/univerzitet, javna mjesta, ne koristiti javni prijevoz i taksi;
· Osoba u
samoizolaciji trebala bi biti u dobro prozračenoj jednokrevetnoj sobi;
· Ograničite
kretanje i minimalizirajte djeljenje prostora. Osigurati da su zajednički
prostori (npr. kuhinja, kupaonica) dobro prozračeni;
· Članovi
kućanstva trebaju ostati u drugoj prostoriji ili, ako to nije moguće, održavati
udaljenost najmanje 1 m od osobe u samoizolaciji;
· Ograničiti broj
osoba u kontaktu;
· Izvršite
higijenu ruku nakon bilo koje vrste kontakta s osobom u samoizolaciji ili
njegove neposredne okoline;
· Higijenu ruku
treba obaviti prije i nakon pripreme hrane, prije jela, nakon upotrebe toaleta
i kad god ruke izgledaju prljavo. Ako ruke nisu vidno zaprljane, može se
upotrijebiti sredstvo na bazi alkohola (min.69%). Za vidno zaprljane ruke
higijenu ruku provoditi sapunom i vodom;
· Prilikom pranja
ruka sapunom i vodom poželjna je upotreba papirnih ručnika za jednokratnu
upotrebu za sušenje ruku. Ako nisu dostupni, koristiti čiste ručnike isključivo
za osobu u samoizolaciji;
· Da bi se
ograničilo širenje respiratornog sekreta, osoba u samoizolaciji treba strogo
provoditi mjere higijene dišnog puta, tj. prekriti usta i nos prilikom
kašljanja ili kihanja papirnom maramicom za jednokratnu upotrebu. Adekvatno
odbaciti upotrebljenu maramicu odmah;
· Koristiti
posteljinu i pribor za jelo namjenjeno isključivo za osobu u samoizolaciji;
· Svakodnevno
očistiti i dezinficirati površine koje se često dodiruju, poput noćnih
ormarića, kreveta i ostalog namještaja. Za čišćenje najprije treba koristiti
sapun ili deterdžent za kućanstvo, a nakon ispiranja treba primijeniti
uobičajeno dezinfekcijsko sredstvo za kućanstvo (koje sadrži natrijev
hipoklorid prema uputi proizvođača ili alkohol min.69%);
· Očistiti i
dezinficirati površine kupaonice i WC-a barem jednom dnevno. Za čišćenje treba
koristiti sapun ili deterdžent za kućanstvo, a nakon ispiranja dezinfekcijsko
sredstvo za kućanstvo (koje sadrži natrijev hipoklorid prema uputi proizvođača
ili alkohol min.69%)
;
· Oprati odjeću,
posteljinu, ručnike za kupanje itd. u perilici rublja na 60–90 ° C uobičajenim
deterdžentom za domaćinstvo i dobro ih osušiti. Materijale koje koristi osoba u
samoizolaciji, staviti u vrećicu za rublje. Ne tresti i izbjegavati izravan
dodir kože i odjeće s materijalima; Pružatelj zdravstvene usluge telefonski
treba dati upute o tome kada i gdje potražiti njegu ukoliko se osoba razboli,
koji bi bio najprikladniji način prijevoza, kada i gdje ući u određenu
zdravstvenu ustanovu te koje mjere opreza za suzbijanje infekcije treba
slijediti.
Danas je tijekom dana ponovno zasjedao krizni stožer KSB, na čelu s dr. Seadom Karakašem i resornim ministrom Antom Matićem.
Trenutno se u našem Kantonu nalazi 300 osoba u samoizolaciji i još uvijek na svu sreću nemamo niti jedan slučaj koronavirusa u KSB, istaknuo je ministar zdravstva i socijalne politike, Anto Matić.
Sutra će se održati nova sjednica Vlade Kantona i Kriznog stožera, na kojem će se raspravljati o radnom vremenu ugostiteljakih objekata, te dodatnom financiranju zdravstvenih ustanova.
Firma KimTec Eko d.o.o. Vitez osnovana je 2013. godine kao odgovor na potrebu uvođenja Pravilnika o upravljanju otpadom od električne i elektronske opreme.
Ova firma posluje kao Operater za EE otpad, odnosno uređaje koji za
svoj rad koriste električnu energiju, a osnovali su je KimTec d.o.o.
Vitez, Omega d.o.o. Živinice, FIS d.o.o. Vitez i Economik d.o.o. Vitez.
Prvenstveni razlog za pokretanje KimTec Eko bio je da domaće firme budu
uključene u sistem u punom kapacitetu. Dozvolu su dobili u januaru 2014.
i do sada su uspjeli da u svim godinama ispune zakonom zadate ciljeve.
„Kao Operater KimTec Eko ima vrlo zahtjevne zadatke u smislu da
bude spona između nadležnog Ministarstva, Fonda za zaštitu okoliša kao
njihovog izvršnog organa, uvoznika i distributera koji su obveznici
sistema i plaćaju naknade za zbrinjavanje ove vrste otpada, sakupljača
ove vrste otpada koji rade i primarnu obradu istog kao i dijela privrede
koja se bavi prodajom i izvozom dijela opreme nastale rastavljanjem EE
otpada, izvoznicima opasnog otpada jer su dužni da dio EE otpada koji se
obavezno mora izvoziti do specijalnih postrojenja za zakonito
zbrinjavanje ove vrste otpada, pa sve do komunalnih preduzeća, lokalnih
zajednica i pravnih lica koji imaju potrebu da zbrinu EE otpad kojeg
imaju. Sve usluge radimo besplatno i izdajemo potvrdu da je otpadna
oprema zakonito zbrinuta“, kaže Erkin Medjedović.
KimTec Eko radi s oko 40 uvoznika i distributera, s oko 20 sakupljača
i obrađivača i s nekoliko izvoznika koji imaju dozvolu za to. U
poslovanju imaju kontakte i s inostranim firmama koje se bave
zbrinjavanjem EE otpada gdje su postigli i neposredne kontakte i
saradnje na zajedničkim projektima. Tu su osim regionalnih i firme iz
Evropske unije. U BiH postoje samo dva Operatera za EE opreme, a kako
kažu iz KimTec Eko, uslovi za postojanje trećeg su vrlo mali iz mnoštva
razloga.
„Imamo svoj put i ne gledamo šta konkurencija radi na način da
tražimo slabosti kako bismo dobili dio tržišta. Više gledamo na njihove
dobre poteze, kojih svakako ima, te se pokušavamo pozicionirati i na taj
način. Možda je naša prednost bila u tome što sam ja dugo radio u
distribuciji EE opreme i nerijetko sam bio na terenu širom BiH. Mislim
da poznajem većinu tržišta kada se radi o kućanskoj tehnici, kako u
segmentu uvoza i distribucija, tako i servisne službe i prodajne
objekte. Nadam se da sam u tom vremenu ostavio dobar utisak i da je to
razlog da su mnogi prepoznali baš nas u novom vidu saradnje“, kaže Erkin i dodaje da je i njegov kolega Zdenko Marković, koji je direktor firme, dugo radio u distribuciji IT proizvoda, tako da skoro nisu imali nepoznanica u smislu tržišta.
„Konkurencija baš i nije bila u toj branši i tu prednost smo
koristili na specifičan način. Nama su u fokusu i poslovanja obveznika u
smislu da oni ne gube konkurentnost zbog naknada isto toliko koliko i
obaveza, da se EE otpad zbrine na zakonit način. Mi sebe tu ne stavljamo
na prvo mjesto.“
Trenutno KimTec Eko ima dva zaposlenika, ali koristi usluge za
finansije i računovodstvo i pravne savjete, tako da su indirektno u
firmu uključili još neke članove.
„Ono što je bitno naglasiti da smo kroz projekte sa sakupljačima i
našu neposrednu finansijsku podršku njima omogućili nova zapošljavanja u
tim firmama. Kada govorimo o planovima unutar KimTec Eka smatramo da za
sada ne postoji potreba da se zapošljavaju nove osobe, ali kroz razne
aktivnosti smo sigurni da ćemo omogućiti da se svake godine zaposle nova
lica, za stalno ili privremeno. Upravo radimo i na užem projektu za
dizanje javne svijesti gdje će nam trebati stručna usluga u trajanju
jedne sedmice mjesečno“, ističu iz KimTec Eko.
KimTec Eko je prepoznat kao brzorastuća kompanija, što ih čini izuzetno ponosnim i sretnim što se njihov trud isplatio.
„Moram priznati da mi je drago da smo prepoznati kao nešto
pozitivno. Sve vrijeme smo radili najbolje što smo mogli. Trudili se da
nađemo adekvatna rješenja, istraživali trendove u regionu i Evropi,
tražili put koji je realan za okruženje u kome radimo, bili u stalnom i
neposrednom kontaktu sa svim sudionicima u poslovanju. Ključ uspjeha je
vjerovatno u našem personalnom iskustvu, ali i energiji koju još imamo,
predanosti zadacima koji su pred nama, ličnim zadovoljstvom poslom koji
radimo.“
Pozitivna slika o KimTec Eko stvorena je, kažu, na osnovu tuđih
mišljenja, a ne na osnovu njihovih želja. Zasluge za poslovni uspjeh ove
firme, kažu, pripadaju i svim s kojima su radili ovih godina, od onih
koji izdaju dozvolu, prate rad firme, obveznika od kojih dobijaju
sredstva, kolega iz konkurencije i Operatera iz oblasti ambalaže,
Privredne komore, pa sve do sakupljača kojima je KimTec Eko ‘vjetar u
leđa’.
„Ako moram izdvojiti projekt koji nam je donio najviše
zadovoljstva onda je to vjerovatno ‘Separator katodnih cijevi’ kao prvi
ozbiljniji projekt u zbrinjavanju električnog i elektronskog otpada u
BiH. Separator je instaliran u Vitezu i do sada je u postrojenju
zbrinuto preko 70.000 kg katodnih cijevi. Dužan sam reći da je projekt
podržan od Federalnog fonda za zaštitu okoliša kao i kompanije E
Reciklaža iz susjedne Srbije koji su u ovom poslu uspjeli da savladaju
mnoge zadatke koji su još pred nama. Oni imaju višegodišnje iskustvo u
ovom poslu i nismo imali predrasuda da odemo do njih i tražimo savjete i
pomoć koju smo svesrdno dobili. Trenutno radimo na proizvodnji
kontejnera za odlaganje EE otpada koje želimo postaviti ispred nekih
tržnih centara u Federaciji BiH, kao i na obezbjeđivanju kontinuiranog
pražnjenja istih“, kaže Medjedović.
Planova za naredni period u KimTec Eko je mnogo, a prvenstveno su
fokusirani da odgovore na zadatke koje su pred njih postavili iz
Federalnog ministarstva okoliša i turizma, kojima predaju izvještaj na
godišnjoj bazi o rezultatima svog rada, a prethodnih pet su dobile
pozitivnu ocjenu.
„Prvenstveno je plan da i u narednim godinama uspijemo da
zadovoljimo tražene zadatke koji i nisu laki. Cilj je da uradimo i
iskorak u smislu da obezbjedimo građanima jednostavnije odlaganje ove
vrste otpada. Pred nama je i veliki zadatak da budemo dio tima koji će
tražiti rješenje vezano za deponovanje otpada u globalu. Nije teško
vidljivo da problema u tom smislu imamo na svakom koraku. Gradovi su
poprilično prljavi, deponije pune neselektiranog otpada, okoliš skoro pa
zagađen. Svi čekaju da neko drugi nađe rješenje, a stanje se
kontinuirano mijenja nagore. Naši sakupljači imaju problem s plastikom
koja ostaje reciklažom EE otpada. Mi smo zaduženi da izvozimo opasni
otpad i to radimo, ali ova vrsta otpada je u Evropi sirovina, kao i
dobar dio drugih vrsta otpada koje nas sada zatrpavaju. Vjerujemo da je
moguće neko rješenje koje će bar ublažiti probleme koji su vidljivi u
skoro svim sredinama u FBiH.“
Negdje su ovi problemi i eskalirali, konkretno u Mostaru, a nije
daleko da se slične stvari dese i u drugim regionalnim i lokalnim
deponijama. Otpad može biti i sirovina, ali je potrebno imati pogone za
selektiranje i obradu istog.
„To košta i znanja i novca, ali sam siguran da kao sredina možemo i zaslužujemo da imamo znatno bolje stanje, posebno zato što imamo potencijala za zbrinjavanje. Trenutno s kolegama iz drugih kategorija otpada radimo na traženju rješenja i vjerujemo da će se uz pomoć nadležnih i nevladinih organizacija bar inicirati da se krene u nešto što je davno bio trend u razvijenoj Evropi“, zaključuje Erkin.
Direktor Federalne uprave za inspekcijske poslove (FUZIP) Anis Ajdinović kazao je da su rješenja o samoizolaciji na 14 dana, koja na graničnim prijelazima izdaju inspektori, obvezujuća za sve građane koji ih dobiju.
– Svako kršenje tih rješenja predstavlja i prekršaj i krivično djelo pa će pojedinci koji odbiju da ih poštuju, biti registrirani te, na koncu, prekršajno ili krivično sankcionirani mnogo većom kaznom nego što je 14 dana samoizolacije. Činjenje krivičnih djela neće se tolerirati.
Također, svi građani BiH koji se vraćaju u domovinu, dužni su popuniti sanitarni upitnik, u kojem će dati informacije o svom zdravstvenom stanju, mjestu u kojem su boravili i dr.
Svi se moraju ponašati odgovorno i poštovati donesene akte, jer se ovdje ne radi samo o njihovom zdravstvenom stanju. Svi koji se ponašaju neodgovorno, ugrožavaju i zdravlje brojnih drugih ljudi, počevši od članova svojih obitelji – rekao je Ajdinović.
Na proširenoj sjednici Vlade Federacije BiH donesena je odluka o propisivanju mjera neposredne kontrole cijena.
Mjere se odnose na sve vrste brašna, kruha, peciva i drugih pekarskih proizvoda, na mlijeko i mliječne proizvode, na jaja i proizvode od jaja.
Mjere se odnose i na šećer, rižu, tjesteninu, margarin, sve vrste svježeg mesa, ribe i njihove prerađevine… Uključeno je i voće i povrće, mesne konzerve, riblje konzerve, voda za piće, ulje, hrana za dojenčad, pelene, higijenski ulošci, detrdžent za posuđe i rublje, sapun…
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donijela je odluku o zabrani poskupljenja osnovnih životnih namirnica i vraćanju cijena koje su važile 5. ožujka 2020. godine.
Ovaj datum se uzima kao ključni datum s obzirom na to da je tog dana potvrđen prvi slučaj zaraze koronavirusom u Bosni i Hercegovini.
Vlada je odlukom reagirala na sve češće pritužbe građana, te dokazana bezrazložna povećanja cijena životnih namirnica nakon pojave zaraze u našoj zemlji.
Sličnu odluku je donijela i Vlada Republike Hrvatske koja je prodavačima zabranila promjenu cijena osnovnih životnih namirnica kako bi se spriječilo profiterstvo u vrijeme krize.
Od proglašenja globalne pandemije novog koronavirusa (COVID-19), Ministarstvo gospodarstva Kantona Središnja Bosna stavilo je sve svoje kapacitete u funkciju zaštite stanovništva i gospodarskih subjekata.
U tom smislu, između ostalog, Kantonalni tržišni inspektori će u narednom razdoblju vršiti pojačani nadzor nad formiranjem i kretanjem cijena zaštitne medicinske opreme – maski, rukavica, sredstava za dezinfekciju i drugih sredstava i opreme, kao i osnovnih životnih namirnica za kojima je porasla potražnja izazvana rastućim strahom građana za vlastito zdravlje.
Ovim putem apeliramo na sve gospodarske subjekte, distributere i druge pravne i fizičke osobe koja obavljaju trgovinu spomenutim proizvodima na veliko i trgovinu na malo da prilikom formiranja cijena vode računa o životnom standardu građana i stabilnosti tržišta, te upozoravamo da će sve zlouporabe narušavanja prava potrošača i uvjeta slobodnog formiranja cijena i nerazumnog povećanja cijena usljed povećane potražnje izazvane strahom građana i proglašavanjem globalne pandemije koronavirusa biti sankcionirane.
Na području našeg Kantona još uvijek nije evidentirano masovno nerazumno povećanje cijena, a ukoliko dođe do toga, molimo građane da nas obavijeste.
Molimo građane da sve uočene nepravilnosti prijave na sljedeće kontakte: – besplatni telefon za prijave: 080 020 238 (otvoren 24 sata) – e-mail: inspektorat@sbk-ksb.gov.ba – poštom, na adresu Prnjavor broj 16, Travnik.
Općina Vitez uputila je obavijest građanima da će do daljnjeg prijem stranaka u Službama biti ograničen, te ih pozivaju da se u narednom razdoblju o statusu predmeta informiraju putem telefona nadležnih službi, koje mogu naći na web stranici Općine Vitez.
Sve stranke koje traže uslugu u općinskom organu uprave će ulaziti u grupama po dvoje, a pojedinačno na Protokol, dok će ostali građani na svoj red čekati u natkrivenom predulazu Općine Vitez.
Službenici Općine će između ostalog
cijeniti hitnost postupanja u pojedinim predmetima, te iznimno pozivati
stranku.
“Pozivamo građane da se odgovorno ponašaju prema svom i kolektivnom zdravlju, te smanje svako kretanje ukoliko nije nužno, a u cilju smanjivanja broja kontakata i onemogućavanja prenošenja virusa s jedne na drugu osobu.
Općina Vitez i općinski načelnik pozivaju građane na strpljenje i razumijevanje, te da poštuju naredbe Kriznog stožera KSB”, stoji u obavijesti iz Općine Vitez.
Poseban režim rada počeo se primjenjivati već danas.
Na fotografijama, koje objavljujemo u nastavku, možete vidjeti gotovo u cijelosti puste ulice, osim u blizini trgovina, gdje se osnovne životne namirnice kupuju u velikim količinama.
Pogledajte i naše sugrađane, koji, prema preporuci, drže propisano rastojanje, čekajući u redu…
Također, prema savjetima Kriznog stožera, obavlja se i dodatna dezinfekcija poslovnih prostora.
Dom zdravlja Vitez uspostavio je i Coivd – 19 info – liniju.
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine proglasila je stanje nesreće zbog pojave koronavirusa na području entiteta Federacija BiH. Ovaj zaključaj usvojen je danas na poširenoj sjednici.S obzirom da u pravnom smislu u BiH nema opcije proglašenja vanrednog stanja, pandan toj odluci je stanje nesreće. A šta to znači u praksi?
Time se daje pravni osnov za djelovanje o svim ključnim pitanjima po skraćenim procedurama. To podrazumijeva nabavku opreme, angažiranje ljudstva i svega ostalog. Jedan od zaključaka je i taj da će se od Vijeća ministara tražiti pokretanje procedure izmjene člana zakona o javnim nabavkama.
Federalna vlada je usvojila Informaciju o pojavi novog koronavirusa u FBiH te mjerama i aktivnostima koje su poduzele mjerodavne institucije vlasti u FBiH, kao i sektor zdravstva u FBiH. Zadužene su sve mjerodavne institucije vlasti u FBiH, Krizni štab u FBiH, mjerodavna ministarstva zdravstva, zavodi za javno zdravstvo u FBiH, Federalna i kantonalne uprave za inspekcijske poslove, zdravstvene ustanove da maksimalno pojačaju provođenje svih restriktivnih i raspoloživih mjera radi sprečavanja širenja koronavirusa na teritoriji FBiH.
Također, Vlada FBiH zadužila je vlade kantona da u izvršavanje naredbi Kriznog štaba Federalnog ministarstva zdravstva uključe sva mjerodavna kantonalna ministarstva u čijoj je mjerodavnosti izvršenje pojedinačnih naredbi na području kantona, posebno policijske službenike kantonalnih uprava policije u slučajevima kada se utvrdi da se od osoba nad kojim su propisane mjere zaštite utvrdi da se mjere ne izvršavaju te postoji osnovana sumnja da je počinjeno krivično djelo kažnjivo Krivičnim zakonom FBiH.
Federalna uprava civilne zaštite zadužena je da osigura u što kraćem roku operativnost sredstava namijenjenih za nabavku opreme, karantina i drugo. Vlade Federacije BiH obratit će se Vijeću ministara BiH te zatražiti hitnu izmjenu člana 10. Zakona o javnim nabavkama BiH kako bi se osiguralo izuzeće od primjene ovog zakona kod nabavke opreme i drugih stvari za potrebe suzbijanja širenja koronavirusa.
Federalna vlada tražit će od Vijeća ministara BiH provođenje mjera koje se odnose na primjenu Procedura nadzora putnika u međunarodnom prometu kao odgovor na pojavu koronavirusa, a koje su se do sada primjenjivale prema svim putnicima koji dolaze s područja Kine, Italije, Južne Koreje, Irana, Francuske, Njemačke i Španije, od sada primjenjuje i na sve putnike bez obzira na to iz koje zemlje dolaze. U tom smislu potrebno je naložiti nadležnim tijelima da se svim putnicima koji ulaze u BiH, bez obzira na to da li su bh. državljani ili strani državljani – propiše kretanje na period od 14 dana – samoizolacija.
Federalno ministarstvo zdravstva u saradnji sa Zavodom za javno zdravstvo FBiH i Federalnom upravom za inspekcijske poslove će putem Ministarstva civilnih poslova BiH ostvarivati kontinuiranu saradnju s mjerodavnim tijelima bh. entiteta RS i Brčko distrikta BiH u cilju osiguranja jednakog postupanja o nastaloj situaciji na području cijele BiH.
Vlada FBiH je zadužila Federalno ministarstvo zdravstva da kontinuirano održava saradnju sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom te drugim međunarodnim organizacijama, čija bi pomoć doprinijela efikasnijem suzbijaju koronavirusa u FBiH. Izvršna vlast u FBiH će u Budžetu FBiH osigurati sredstva za prijem tri nova državna službenika u Federalno ministarstvo zdravstva, a u cilju adekvatnog odgovora na pojavu koronavirusa u FBiH.
Izdate su i preporuke poslodavcima i radnicima u cilju sprečavanja bolesti izazvane koronavirusom. Poslodavcima je preporučeno da provedu posebne mjere zaštite kojim će spriječiti nastupanje štetnih posljedica po zdravlje radnika na način da radnicima skrate trajanje radnog vremena ukoliko to proces rada zadovoljava. Poslodavcima koji zapošljavaju veći broj radnika preporučeno je da izvrše reorganizaciju radnog vremena, ukoliko to proces rada dozvoljava, te da rad koji se odvija u jednoj smjeni rasporede u dvije smjene, kako bi se izbjegla koncentracija većeg broja radnika na jednom mjestu.
Također, preporučeno je i da radnicima daju upute o radu od kuće, da omoguće korištenje godišnjeg odmora radnicima, kao i korištenje odsustva u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i pravilnikom o radu, da se radnicima roditeljima malodobne djece do 10 godina omogući odsustvo s posla jednog roditelja u slučaju da oba roditelja rade te da se otkažu sva službena putovanja kako u državi tako i inostranstvu. U slučaju kada službena putovanja nije moguće otkazati, poslodavcima je preporučeno da radnike upute na instrukcije koje su izdale nadležne zdravstvene ustanove.
Poslodavci su obavezni da u skladu s propisima osiguraju redovno i pojačano provođenje higijenskih mjera u radnim i pomoćnim prostorijama, a koje između ostalog podrazumijevaju čišćenje i dezinfekciju prostora, kao i redovnu ventilaciju i provjetravanja. Preporučeno je otkazivanje sastanaka koji podrazumijevaju veći broj učesnika, odnosno da u slučaju neophodnih sastanaka oni budu organizovani u što većim prostorijama uz dovoljan razmak između učesnika sastanka (jedan-dva metra).
Vlada FBiH zadužila je Federalnu upravu civilne zaštite da stavi na raspolaganje zalihe opreme i materijalno-tehnička sredstva i to po potrebi u stanje pripravnosti stavi pripadnike Federalnih specijaliziranih jednica civilne zaštite i Službi zaštite i spašavanja Federacije BiH.
Primljena je k znanju Informaciju o stanju robe u Federalnog direkciji robnih rezervi, a u slučaju poremećaja na tržištu Vlada FBiH će donijeti potrebne odluke kojim će se korigirati stanje na tržištu.