Zanimljivosti

Odgovor na vječno pitanje: Koliko uopće uložiti u taj marketing?

Ulaganje u marketing, prvenstveno promociju, iz perspektive vlasnika malog poduzeća uvijek se čini preveliko (ako ga uopće i ima). Preveliko ili premalo ulaganje je subjektivna procjena. No, koristeći ovu orijentacijsku “formulu”, lako možete provjeriti je li vaše ulaganje u marketing primjereno i u skladu s prosjekom.

Ulaganje ovisno o stadiju životnog ciklusa poduzeća

 

Preporuka za marketinški budžet je ulagati 5% – 10% ukupnih godišnjih prodajnih prihoda. Ovo je najčešće korištena preporuka, iako je zapravo jako nezahvalna jer uspoređuje promet (ili ukupni prodajni prihod). No za brzo određivanje “otprilike” koliko je zdravo uložiti u marketing, ova će formula biti vrlo dobra početna točka. Ali formula se mijenja ovisno i stadiju razvoja poduzeća:

1. Startupi

Startupi su po definiciji poslovi od kojih se kroz njihov rast očekuje brzi povrat uloženih sredstava, a obično se trebaju i agresivno promovirati. Samim time preporučuje im se 20 – 30% od ukupnih  prodajnih prihoda ulagati u marketing.

2. Poduzeća sa željom laganog rasta

Uhodanim poslovima i poduzećima koja trebaju osigurati lagani održivi rast bit će dovoljno investirati 7 – 10% ukupnih godišnjih prodajnih prihoda u marketing i promociju.

3. Poduzeća pod pritiskom konkurencije

Etablirana poduzeća u vrlo kompetitivnim prilikama moraju više ulagati u marketing. Osim optimizacije procesa kako bi se optimiziralo ukupno poslovanje, u ovakvim prilikama treba povećati i marketinška ulaganja i to čak na 20 – 50% ukupnih godišnjih prihoda od prodaje.

Kako rasporediti marketinški budžet?

Generalno pravilo u poslovanju je da je lakše i jeftinije zadržati postojećeg kupca nego privući novoga. U skladu s tim, treba i raspodijeliti marketinški budžet. I još jedno okvirno pravilo kako to učiniti:

*20% investirajte u privlačenje i dobivanje novih potencijalnih kupaca (leads).

*60% uložite u poticanje kupovine i zadržavanje kupaca (idealno, veći dio ćete ulagati u poticanje ponovne kupovine, manji dio u “nagovaranje” potencijalnih kupaca na prvu kupovinu.

*20% ukupnog budžeta uvijek imajte predviđeno za nepredviđene situacije (ili dobre prilike)…

Više na: netokracija.com

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend