Ulaganje u marketing, prvenstveno promociju, iz perspektive vlasnika malog poduzeća uvijek se čini preveliko (ako ga uopće i ima). Preveliko ili premalo ulaganje je subjektivna procjena. No, koristeći ovu orijentacijsku “formulu”, lako možete provjeriti je li vaše ulaganje u marketing primjereno i u skladu s prosjekom.
Ulaganje ovisno o stadiju životnog ciklusa poduzeća
Preporuka za marketinški budžet je ulagati 5% – 10% ukupnih godišnjih prodajnih prihoda. Ovo je najčešće korištena preporuka, iako je zapravo jako nezahvalna jer uspoređuje promet (ili ukupni prodajni prihod). No za brzo određivanje “otprilike” koliko je zdravo uložiti u marketing, ova će formula biti vrlo dobra početna točka. Ali formula se mijenja ovisno i stadiju razvoja poduzeća:
1. Startupi
Startupi su po definiciji poslovi od kojih se kroz njihov rast očekuje brzi povrat uloženih sredstava, a obično se trebaju i agresivno promovirati. Samim time preporučuje im se 20 – 30% od ukupnih prodajnih prihoda ulagati u marketing.
2. Poduzeća sa željom laganog rasta
Uhodanim poslovima i poduzećima koja trebaju osigurati lagani održivi rast bit će dovoljno investirati 7 – 10% ukupnih godišnjih prodajnih prihoda u marketing i promociju.
3. Poduzeća pod pritiskom konkurencije
Etablirana poduzeća u vrlo kompetitivnim prilikama moraju više ulagati u marketing. Osim optimizacije procesa kako bi se optimiziralo ukupno poslovanje, u ovakvim prilikama treba povećati i marketinška ulaganja i to čak na 20 – 50% ukupnih godišnjih prihoda od prodaje.
Kako rasporediti marketinški budžet?
Generalno pravilo u poslovanju je da je lakše i jeftinije zadržati postojećeg kupca nego privući novoga. U skladu s tim, treba i raspodijeliti marketinški budžet. I još jedno okvirno pravilo kako to učiniti:
*20% investirajte u privlačenje i dobivanje novih potencijalnih kupaca (leads).
*60% uložite u poticanje kupovine i zadržavanje kupaca (idealno, veći dio ćete ulagati u poticanje ponovne kupovine, manji dio u “nagovaranje” potencijalnih kupaca na prvu kupovinu.
*20% ukupnog budžeta uvijek imajte predviđeno za nepredviđene situacije (ili dobre prilike)…
Više na: netokracija.com