Zanimljivosti

Zaštitite se od sunčanice i toplotnog udara

Tijekom ljetnjih dana vreba opasnost od sunčanice i toplotnog udara. Najugroženiji su djeca, stari i srčani bolesnici jer je kod njih sistem termoregulacije manje efikasan. Visoke temperature mogu izazvati tegobe i kod potpuno zdravih osoba. Zato vas savjetujemo kako da se zaštitite od sunčanice i toplotnog udara i šta treba poduzeti u oba slučaja.

Simptomi sunčanice

 

Najveća opasnost od boravka na suncu jest sunčanica. Manifestira se glavoboljom, mučninom, vrtoglavicom, a ponekad dolazi i do kratkog gubitka svijesti zbog pada krvnog tlaka. Ponekad se dva ili tri dana poslije napada sunčanice jave malaksalost, glavobolja i povišen krvni tlak. Ukoliko se to desi, savjetuje se mirovanje i odmor.

Simptomi toplotnog udara

Toplotni udar je teži oblik sunčanice. Nastaje ukoliko se dugo zadržavate na suncu ili ukoliko ste veoma toplo obučeni. Postoje znaci upozorenja koje ne treba zanemariti. Na početku se osjeća opća nelagodnost, stanje bezvoljnosti koje ne prolazi. Može se javiti vrtoglavica, bol u cijeloj glavi u vidu jakog pritiska, uz bubnjanje u sljepoočnicama. Zatim nastupa mučnina, nagon za povraćanjem, ubrzan puls. Također, jedan od simptoma toplotnog udara je i visoka temperatura. Ukoliko se odmah nešto ne poduzme postoji opasnost da se doživi kolaps.

Prva pomoć

Čim se primijete prvi simptomi, ne treba gubiti vrijeme već potražiti mjesto na kome postoji strujanje zraka, opružiti se i umiriti se. Ukoliko je moguće, spužvom navlaženim vodom brisati ruke i noge kako bi se smanjila temperatura tijela, lice i ruke istrljati kockicama leda ili vlažnom maramicom. Dobro je popiti dvije ili tri čaše mineralne vode sobne temperature, u malim gutljajima, jer će ih tako organizam najbolje iskoristiti. Ne preporučuju se kava, čaj i napici koji sadrže kofein. Savjetuje se i zalogaj nekog slatkiša kako bi se podigao nivo šećera u krvi. Ako tegobe ne prestaju, neophodna je pomoć ljekara.

Prevencija sunčanice i toplotnog udara

Najznačajnije je da se omogući znojenje jer se tako organizam hladi. Da bi se izbjegla opasnost, pijte 2 litre vode dnevno. Zaštitite se od sunca šeširom sa širokim obodom ili maramom. U najtoplijem dijelu dana fizičke aktivnosti svedite na minimum i izbjegavajte boravak na suncu. To naročito važi za one osobe koje uzimaju diuretike ili lijekove za povišeni krvni tlak. Znojenjem se zajedno s tečnošću iz tijela odstranjuju mineralne soli. Nadoknadite ih uzimanjem većih količina voća i povrća i konzumiranjem cijeđenih sokova.

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend