Vijesti iz BiH

Za 15 godina na cestama poginulo čak 3.700 osoba

Saobraćajne nesreće koje su se jučer dogodile u Federaciji BiH, poput stravičnog sudara cisterne i automobila kod Gračanice u kojem je poginuo jedan mladić, postale su surova svakodnevica – skoro da ne prođe jedan dan da se ne dogodi nesreća sa smrtnim ishodom. 

Najviše ljudskih života na cestama u Federaciji BiH odnijele su dionice putnih pravaca od Zenice do Maglaja, potom Doboj – Lukavac, Jablanica – Mostar, Bugojno – Gornji Vakuf i Bosanska Krupa – Bosanska Otoka, pokazala je analiza BIHAMK-a.

Smrtni ishod 

Za izradu mape rizika magistralnih cesta u Federaciji BiH uzeti su statistički pokazatelji sigurnosti – broj poginulih, teško povrijeđenih i frekvencija saobraćaja od 2009. do 2013. godine, a u planu je da se 2017. nadogradi mapa rizika te da se uradi snimanje i kodiranje preostalih magistralnih cesta u Federaciji BiH.

– Analizom prikupljenih podataka utvrđeno je da više od 50 posto analiziranih cesta spada u ceste visokog rizika, da na tim dionicama cesta postoji velika vjerovatnoća da će se dogoditi saobraćajna nezgoda s fatalnim posljedicama, odnosno sa smrtnim ishodom – navedeno je u izvještaju BIHAMK-a.

Ševal Kovačević, sudski vještak za saobraćaj, kazao je za naš list da je oko 3.700 ljudi poginulo posljednjih 15 godina, a da ih je 80.000 povrijeđeno.

Uz ovako mali broj stanovništva, dolazimo do činjenice da nas saobraćaj poubija. Godinama se ništa ne događa, ništa se ne mijenja. Krpimo ove pojedine pravce. Rekonstrukcija i modernizacija je izostala. Naši magistralni putevi posljednjih 40 godina, približavanjem stambenih objekata u pojas puta bez dozvole, učinili su putne pravce skoro kao ulice u gradu – kaže Kovačević.

Kako navodi, rješenja su da se oko većih mjesta sagrade zaobilaznice.

– Ako su već magistralni putevi postali ulice u gradu, hajde da ih izmještamo, da napravimo makar 20 kilometara zaobilaznice. Što se tiče ulaganja, na koji način država to planira uraditi, ostaje nejasno. Jer, ovdje je očit nedostatak svijesti o opasnosti saobraćaja kao okruženja. Dokaz za to je neusvajanje akciza na gorivo na nivou države. Kao da su ti koji su glasali protiv akciza u Parlamentarnoj skupštini BiH svi pod jednim naftnim lobijem – dodaje Kovačević.

Ljudski faktor

Ljubo Pravdić, direktor JP „Ceste FBiH“, smatra da ceste izgrađene prije 30-40 godina ipak nisu jedini uzrok saobraćajnih nesreća.

Ceste jesu u dosta lošem stanju. Ugovorili smo novu studiju za nove crne točke. Ali, ne može cesta Maglaj – Zenica biti opasna i uzrok nesreće ako dođe Golf 2 i pretječe kolonu vozila i neko pogine. Ima puno ljudskog faktora. Tu je i star vozni park. Mi smo napravili studiju crnih točaka. I imamo plan realizacije popravke crnih točaka 7-8 koje su ušle u program modernizacije. A da bismo to mogli raditi, dakle modernizaciju infrastrukture, trebaju nam akcize, trebaju nam krediti – dodaje Pravdić.

122 opasna mjesta, 22 crne tačke

Krajem oktobra 2010. godine urađena je „Studija prioriteta rekonstrukcije i sanacije opasnih mjesta na magistralnim cestama u Federaciji BiH po osnovu saobraćajnih nezgoda 2007-2009″, koju je proveo Fakultet za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu.

 

 

(Izvor:dnevni avaz)

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend