U regionu se uvodi novi saobraćajni znak, ako ne znate voziti u njemu, bićete kažnjeni

Gradski čelnici Grada Zagreba uputili su Ministarstvu prometa prijedlog za uvođenje žutog kvadrata, takozvanog ‘boxa’.

 

Plan je da se kvadrati postave na najprometnije zagrebačke raskrsnice da bi se smanjile saobraćajne gužve. Novi znak horizontalne signalizacije u Zagrebu uvodi se po uzoru na svjetske metropole.

Psihološki utjecaj na vozače 

Primjerice, raskrižje Zvonimirove i Šubićeve, Miramarske i Vukovarske ili Vukovarske s Ulicom Hrvatske bratske zajednice u špicama ne bi više bilo puno automobila, objasnili su u Gradu za Večernji. Kažu kako ‘yellow box’ psihološki utječe na vozače koji bi zbog zadržavanja u njemu mogli biti kažnjeni.

Princip je vrlo jednostavan, kažu u Gradu.

– Kvadrat se označuje usred prometnog križanja, i ako vozač procijeni da će se u njemu zadržati neko vrijeme prije nego što uspije skrenuti, u njega ne bi trebao ni ulaziti – objasnili su u Gradu te dodali da je iskustvo drugih gradova pokazalo da obilježavanje znatno poboljšava protok saobraćaja, s obzirom da je prije bilo zastoja zbog vozila koja su ostajala u raskrsnici te tako onemogućila poprečni tok prometa, posebno kad je tim autima bilo upaljeno zeleno svjetlo na semaforu.

Osim toga, primijećen je brzi ciklus prolaska vozila koja na raskrsnici skreću lijevo jer im je slobodan prolaz omogućen duže nego što je prije bio slučaj.

Za zadržavanje vozila usred raskrsnice propisana je kazna koja iznosi 1.000 kuna (oko 250 KM), no gotovo se nikad ne naplaćuje.

U Gradu tvrde da uvođenje znaka nije u svrhu kažnjavanja vozača- Teško se to može sankcionirati jer policajac ne može utrčavati u raskrsnicu. S pomoću žute površine tačno ćemo moći utvrditi ko u raskrisnicu nije trebao ući, što ćemo vidjeti preko kamera za parkirališni videonadzor koje su već postavljene na prometnim raskrsnicama – objasnio je savjetnik gradonačelnika Mate Kraljević, koji je inicirao prijedlog žute površine.

Veća sigurnost

Tvrdi kako cilj uvođenja nije kažnjavanje vozača, već osiguravanje veće sigurnosti i bolje protočnosti saobraćaja.

– Novim horizontalnim znakom neće se ubrzati samo protok automobila nego će na raskrsnicama na kojima postoje i tramvajske pruge biti omogućen brži prolazak javnom prijevozu – objasnili su.

Pogledajte kako funkcioniše “žuti boks”:

 

 

(buka.com)