Zanimljivosti

Što nas tjera na pretrpavanje hranom

Ako ste potpuno iskreni prema sebi, priznat ćete da ne jedete samo onda kad ste gladni. Lažni osjećaj rupe u želucu ili svjesno konzumiranje slatke i masne hrane posljedica je brojnih utjecaja okoline kojima smo izloženi. Kako biste ubuduće bili svjesni kad ste gladni, a kad lažno gladni, donosimo 10 okidača lažne gladi od kojih se moramo čuvati.
Niste dovoljno spavali
Manjak sna utječe na dva pokretača lažne gladi: na manjak energije, na koji ćete reagirati povećanim unosom kalorijski bogate hrane, i variranje hormonalne razine. Kad smo umorni, raste razina grelina, hormona koji stimulira apetit. Ako tijelu osiguravate kvalitetan osmosatni san, bit ćete na dobrom putu sprečavanja prejedanja.
Pijete lijekove koji otvaraju apetit
Ako ste glad osjetili posljednji put kad ste uzeli tablete za alergiju, upalu zglobova ili jaku prehladu, moguće je da se krivac nalazi upravo u lijekovima koji mogu sadržavati male količine steroida, primjerice kortikosteroida, koji pak mogu izazvati lažan osjećaj gladi. Umjesto da nakon obroka ponovno posegnete za hranom, izaberite gumu za žvakanje ili šalicu toplog čaja.
Žedni ste
Simptomi dehidriranosti, kao što su pospanost i manjak energije, imaju sličnosti sa simptomima gladi, pa ćete zbog toga kad ste žedni pomisliti da ste gladni. Prije nego počnete jesti, popijte veliku čašu vode. Iznenadit ćete se kad shvatite da je glad nestala.

Uvijek jedete u isto vrijeme
Čovjek je ovisan o navikama, pa tako nije rijetkost da neki jedu samo zbog toga što je vrijeme ručka ili večere. Određena rutina u prehrani je poželjna, ali nemojte konzumirati hranu ako vam nije prazan želudac. Ako primijetite da se bliži vrijeme kad obično ručate, zapitajte jeste li zaista gladni, a ako je odgovor negativan, odgodite obrok za sat vremena.
Upravo ste vježbali
Kod većine ljudi nakon vježbanja se javlja rupa u želucu. Normalno je osjećati glad nakon trčanja ili naporne serije trbušnjaka, ali ključ je u tome kojom ćete hranom nadoknaditi potrošenu energiju. Izaberite proteine koji će dati snagu mišićima, ili složene šećere koji se sporo razgrađuju.
Prebrzo jedete
Da bi informacija o sitosti stigla do mozga potrebno je neko vrijeme. Zato jedite polako, spuštajte vilicu između zalogaja i hranu dobro sažvačite.
Svi oko vas jedu
Istraživanje sveučilišta iz Arizone pokazalo je da žene često oponašaju prehrambene navike svojih prijateljica. Spriječite kopiranje tuđeg ponašanja, a ako ništa drugo ne pomaže, popijte čašu vode ili se udaljite s ‘mjesta zločina’. Pokušajte biti osoba koja će drugima služiti kao primjer. Ako se prijateljice povedu za vašim zdravim navikama, bit će vam zahvalne.
Pili ste alkohol
Nakon konzumiranja alkohola skloniji smo prejedanju. Iako uzrok takvog ponašanja još nije poznat, smatra se da osobe koje inače strogo vode računa o prehrani u alkoholu pronalaze poticaj za ‘opuštanje’, pa će zato nakon nekoliko čaša vina rado pojesti i komad torte. Da biste spriječili prejedanje sljedećeg jutra, umjesto hrane popijte nekoliko čaša vode, kako biste osvježili dehidrirani organizam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend