U okviru projekta ‘Zajedno za tebe II’, iniciranog i financiranog od strane Općine Vitez održane su se 22 interaktivne edukativne radionice na području općine Vitez u kojima su sudjelovale sve škole iz Viteza (pet osnovnih škola i dvije srednje škole). Ukupan broj učenika koji su sudjelovali na edukacijskim radionicama je 348 (189 muških i 159 ženskih).
Projekt se izvodi drugu godinu zaredom, u ovoj godini nastavljene su projektne aktivnosti usmjerene izravno na djecu i adolescente, učenike 8. i 9. razreda osnovnoškolskog obrazovanja i učenike 1. razreda srednjoškolskog obrazovanja svih škola na području općine Vitez.
Cilj radionica je jačanje mentalnog zdravlja djece i adolescenata, jačanje njihovih zaštitnih faktora mentalnog zdravlja.
Realizirana tema za djecu i mlade uz izravan rad na jačanju njihovih zaštitnih faktora mentalnog zdravlja i izravnih uputa kada, kako i gdje potražiti pomoć, ako im je potrebna, uključivala je i radionički dio u kome su otvoreno i anonimno imali priliku napisati ono što ih trenutačno najviše muči/b oli.
„Razina razvoja jedne zajednice, bilo da je riječ o obitelji, općini ili državi, se istinski može mjeriti po stupnju i načinu ulaganja u mentalno zdravlje svojih članova, osobito djece i adolescenata. Djeca i adolescenti su najizloženiji članovi svake zajednice vanjskim i unutarnjim pritiscima, a nemaju adekvatne vještine i sposobnosti za nošenje s tim pritiscima. Zbog toga, obveza cjelokupne zajednice je brinuti o zdravom sazrijevanju i mentalnom zdravlju djece i adolescenata, a posebno je obveza pojedinačno profesionalaca koji rade u oblasti mentalnog zdravlja, odgoja i obrazovanja. Briga o mentalnom zdravlju djece i adolescenata također je obveza i roditelja/ skrbnika.
Nerijetko bi željeli brze recepte ili snimke od tri sekunde koji nam otkrivaju što, kad i kako učiniti. Nažalost, takvi recepti ne postoje, niti su mogući. Rad na mentalnom zdravlju zahtijeva posvećenost, kontinuitet, svjesnosti na individualnoj i grupnoj razini. Rad na mentalnom zdravlju zahtijeva individualni rad svakog odraslog pojedinaca na sebi kako bi mogao biti adekvatna podrška, primjer drugima oko sebe, osobito djeci i mladima.
Nažalost, nerijetke su situacije u kojima čekajući da odrasli uvide svoje propuste i nešto promijene, dijete/ mlada osoba gubi svoje prilike.
Rezultati dobivene kvalitativne analize koju dijelimo s javnosti u prilogu ove informacije, poslužit će, nadamo se, kao smjernica na putu naših osobnih uvida i odluka da dajemo bolje od sebe, u ovom slučaju da se potrudimo djeci i mladima dati ono što im treba unutar različitih okruženja njihovog života.
Nerijetko jedna osoba, rečenica ili samo riječ u datom trenutku učini ogromne promijene unutar nas, osobito u razvojnom periodu u kojem je naša primarna ciljna skupina.
Pogledati u ono što njih boli, muči, može nam biti smjernica u našem ponašanju i ophođenju s mladima. Nerijetko zbog „tempa života“, niza stresora i okolnosti propustimo vidjeti dijete/mladu osobu, istinski vidjeti sa svim njenim promišljanjima, bolima, brigama, povredama. A u isto vrijeme oni se sve više povlače u sebe i svoj svijet u kojem se osjećaju usamljeno. Nadam se i vjerujem da ćemo zajedno ići u smjeru njihovog osnaživanja“, navodi dr. sc. Nuk-Vuković.