Zanimljivosti

Sedam najnezdravijih napitaka

Isto koliko pazite šta jedete, trebalo bi da pazite i kada je reč o napicima koje unosite u organizam. Kako je ponuda sokova i drugih napitaka sve bogatija, tako s polica vreba i sve više zamki.

Tečnosti koje bi trebalo da budu zdrave, da nas napune energijom i hranjivim materijama zapravo su krcate šećerom i aditivima čija je imena nemoguće izgovoriti. Lako je to shvatiti samo ako pročitate etiketu sa sastojcima, zato sledeći put prilikom kupovine izdvojite nekoliko sekundi i proverite koliko se šećera i kalorija krije u napitku kojim ste nameravali da ugasite žeđ. I jedna napomena: voda i biljni čajevi izbor su s kojim ne možete pogrešiti!

 

1. “Prirodni” sokovi

Sokovi koji se prodaju pod etiketom prirodni većinom su samo voda kojoj su dodane boje i šećer. Ako želite zdrav napitak sami iscedite voće ili kupujte samo one sokove koji su proizvedeni od prirodnog soka bez dodatka šećera.

2. Voda s ukusom

Voda s ukusom možda osigurava malu količinu vitamina, ali je takođe puna šećera. Zato je treba izbegavati, a dobro je obratiti pažnju i kod kupovine obične vode u boci. Ako na etiketi među sastojcima piše još nešto osim vode i prirodnih dodataka, ostavite je na polici.

3. Gazirana pića

Njihovom ukusu koji nagriza grlo i osvežava teško je odoleti, ali osim tog kratkotrajnog užitka, gazirana pića neće vam doneti ništa dobro. Puna su šećera i praznih kalorija, često sadrže i kofein, nemaju nikakvu hranljivu vrednost, a njihov glavni sastojak fosfat ima toksično dejstvo: može ubrzati proces starenja, odnosno doprineti uništavanju tela.

4. Kokteli

Primamljive mešavine voćnih likera i žestokih pića mogu sadržati i do vrtoglavih 880 kalorija, što je osam puta više od čašice ruma. Dobra je okolnost što se konzumiraju uglavnom samo leti.

5. Frape

Voće je zdravo, ali voćni frape od litar može da sadrži i do 700 kalorija i samo dva grama proteina, zbog velikog udela šećera. Kalorije iz bilo koje hrane pretvaraju se u masnoću ako pojedete više nego što potrošite. Ako volite frape izmiksajte ga kod kuće i njime zamenite obrok, na primer večeru.

6. Žestoka pića

Umerena konzumacija alkohola, jedno do dva pića nedeljno, podiže nivo dobrog holesterola, podstiče krvotok i ubrzava metabolizam, ali ako pijete više od toga, rizik od gojenja i drugih zdravstvenih problema se povećava.

Istraživanje Američkog društva za prevenciju i istraživanje raka pokazalo je da je smrtnost uzrokovana rakom bila 36 odsto veća kod ljudi koji su bili zavisni od alkohola, nego kod onih koji su ga konzumirali umereno ili ga uopšte nisu pili.

7. Energetska pića

Većina energetskih pića puna je kofeina i šećera zbog čega će vas na kratko “podići”, ali će vas i vrlo brzo “spustiti'”. Zato, kada osetite umor ili nedostatak koncentracije uzmite šoljicu zelenog čaja ili pojedite šaku očišćenih oraha.
(24 sata)
Previous ArticleNext Article

Send this to a friend