Prvi konkretni radovi na Pelješkom mostu kreću početkom rujna

156

Nakon što je kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation uveden u posao gradnje mosta Pelješac, u tijeku je priprema gradilišta.

Ovog tjedna počelo je uklanjanje dizalice koja na gradilištu stoji već deset godina, još iz vremena kada je hrvatski konzorcij gradio most, a bila je u vlasništvu Hidroelektre.

Uklanjanje dizalice, prema ugovoru, obveza je investitora, Hrvatskih cesta. Nadalje, uređuje se i kamp, a na gradilištu na kojem će biti zadržani kontejneri koji su također ostali od prijašnjih izvođača.

Oni su bili u vlasništvu tvrtke Konstruktor, ali su radi prebijanja dugova prešli u vlasništvo jednog privatnika i sad će biti iznajmljeni novim izvođačima. Na lokaciji gradilišta bit će postavljene i mjerne stanice koje će svakodnevno mjeriti da li i na koji način radovi utječu na okolinu, piše Jutarnji list.

Tvrtka CRBC zatražila je dozvolu od Hrvatskih šuma (jer je riječ o šumskom zemljištu) za gradnju radničkog kontejnerskog naselja na ulazu u mjesto Komarna te su ovih dana krenuli u veliku potragu za radnicima u dolini Neretve i susjednoj Hercegovini.

U tom kontejnerskom naselju smjestilo bi se najviše 70 radnika iz Kine koji će izvoditi radove na mostu. Ostatak radne snage popunjavat će se s lokalnim tvrtkama kooperantima. U apartmanima u Komarni smjestit će se 11 inženjera, koliko je CRBC tražio početkom listopada.

Upućeniji u ovu problematiku kažu da nema govora o smještaju radnika po apartmanima jer je cijena apartmana u sezoni 80 eura, a u zimskom periodu je znatno jeftinije. Međutim, i tako jeftiniji smještaj u apartmanima ne može biti niži od 40 eura, što nikako nije isplativo za izvođača radova.

Prvi konkretni radovi na gradilištu očekuju se otprilike za mjesec dana. Do tada bi CRBC investitoru trebao predati plan i termine radova. Za otprilike mjesec dana na gradilište bi trebao doći brod s kojeg će se obaviti 17 probnih bušenja na sedam lokacija stupišta kako bi se u potpunosti odbacila mogućnost bilo kakvog iznenađenja na morskom dnu. Prema nekim informacijama, na trasi mosta na samom dnu postoji rascjep, no ne očekuje se da će to utjecati na samu metodologiju gradnje.

S obzirom na to da se traže vrlo precizna bušenja, posebno je razmatrana tehnologija fiksiranja broda s kojeg će obavljati bušenje kako ga morske struje ili vjetar ne bi pomicali sa zacrtane lokacije. S morskog dna će se izvući sastojci koji će potom biti ispitani u jednom od hrvatskih laboratorija.

Uzorci za ispitivanje u laboratorij će se odvoziti u posebnim zatvorenim posudama kako u doticaju s atmosferom ne bi došlo do kontaminacije. CRBC je za ovaj posao angažirao tri hrvatske tvrtke. Bušenje će se vršiti posebnom metodom da bi se izbjeglo zamućivanje mora. Paralelno bi se trebala srušti i dva stupa mosta koji su djelomično sagrađeni prije 10 godina.

Prema dostupnim informacijama, kineski izvođač odlučio se za montažnu gradnju. Na gradilište će se u što je moguće većoj mjeri dovoziti gotovi dijelovi i spajati u cjelinu na licu mjesta. Kako je rok od 36 mjeseci za gradnju zapravo vrlo kratak, procijenjeno je da će ovako radovi brže odvijati.

Kinezi će posebnim brodom dopremiti pilote stupova mosta izrađene u jednom komadu te ih zabijati u morsko dno. Iako se najavljivalo da bi u izradi pilota mogla sudjelovati hrvatska brodogradilišta te su se spominjali Brodosplit i brodogradilište Trogir, razgovori o tom angažmanu nisu uspjeli.

Naime, naša brodogradilišta nemaju potrebnu tehnologiju, a i tražena je previsoka cijena za izradu. Stoga će piloti biti dovezeni iz Nizozemske. Tek će se vidjeti hoće li neko od brodogradilišta biti angažirano za izradu čelične rasponske konstrukcije mosta koja ide ispod asfalta.

Cijevi pilota promjera su dva metra, a najduži piloti dugački su 124 metra. Prema ugovoru, CRBC je dužan napraviti i izvedbeni projekt mosta, a njegova bi izrada trajala oko šest mjeseci.

Iako je u tekstu glavnog projekta Pipenbaher naveo da će upravo on kao autor i projektant izraditi izvedbeni projekt, to se neće dogoditi jer su se u CRBC-u odlučili za svoje  projektante. Neslužbeno, Pipenbaher i CRBC su se razišli oko cijene koju je glavni projektant tražio za izradu izvedbenog projekta.

(SEEbiz)