Problemi sa spavanjem u trudnoći i kako ih pobijediti

186

Svi vam govore kako su besane noći dobra priprema za ono što vas čeka kada se dijete rodi, ali činjenica je da vas nespavanje neće nizašta pripremiti, osim možda za gubitak živaca.

 

Evo nekoliko savjeta kako pobijediti trudničku nesanicu:

Muke po trbuhu

Kada pogledate na svoj trbuh jasno vam je da je san samo iluzija. Ne možete ležati na trbuhu, iz očitih razloga, a ako legnete na leđa maternica pritišće vaše krvne žile što uzrokuje mučninu i vrtoglavicu. Idealan položaj za trudnicu je ležanje na lijevom boku kako bi se povećao protok krvi do vaše bebe. Ako vam je taj položaj neudoban pokušajte pomoću jastuka, tako što ćete jedan staviti između nogu kako bi smanjili pritisak u leđima, a drugi ispod trbuha za dodatnu potporu.

Brige

Tijekom dana obično imate dovoljno posla i nemate vremena za razmišljanje. Ali navečer, kada legnete u krevet, sve brige izađu na površinu. Hoćete li biti dobra mama? Hoćete li imati dovoljno novca za dijete? Što je doktor mislio kada je rekao da je dijete premalo za tjedan u kojem se nalazite? Kako bi lakše zaspali ne nosite brige sa sobom u krevet.Prije spavanja porazgovarajte s partnerom, mamom ili prijateljicom o svemu što vas muči.

Prije spavanja priuštite si toplu kupku. To će vas opustiti ali i lagano povisiti tjelesnu temperaturu. Kada se temperatura ponovno spusti, lakše ćete zaspati.

Problemi s nogama

Oko 15 posto trudnica pati od ovog problema kada ih noge svrbe, kroz stopala im prolaze trnci i imaju osjećaj kao da im “noge gore”. Nitko još nije otkrio uzrok niti lijek za ovo stanje. Neke trudnice kažu da im se pogorša ako kasno navečer jedu ugljikohidrate, a moguće da se javlja kao posljedica anemije. U drugom i trećem tromjesečju javljaju se i grčevi u nogama. Možete ih spriječiti tako da pijete barem osam čaša vode dnevno, ali ako se ipak jave možete si olakšati masažom mišića ili tako što ćete prisloniti bocu s toplom vodom na to područje. Probajte jednostavnu vježbu istezanja: stanite otprilike 60 cm od zida, naslonite se dlanovima na zid i nagnite prema naprijed, savijajući pri tom laktove, pete držite čvrsto na podu. Ostanite tako 10 sekundi i ponovite vježbu tri puta. Prije spavanja popijete čašu mlijeka. Ono sadrži aminokiselinu triptofan koja potiče osjećaj pospanosti.

Žgaravica

Žgaravica može biti prava smetnja tijekom trudnoće, a obično je najgora noću. Kako bi je držali pod kontrolom, jedite najkasnije tri sata prije odlaska u krevet i izbjegavajte začinjenu hranu, citruse, čokoladu i kofein . Ako trebate nešto pojesti prije spavanja, neka to bude jako jednostavan i lagan obrok. Može pomoći i ako spavate u polusjedećem položaju, tako da si postavite jastuke pod leđa. Nije najugodnije rješenje, ali je svakako bolje od žgaravice.

WC traume

Od prvog dana trudnoće vaša rastuća maternica i dijete pritišću vaš mjehur i bubrezi rade prekovremeno. Rezultat su beskonačni posjeti WC-u. Trebate dosta tekućine kako bi spriječili dehidraciju, ali pokušajte dosta piti ranije u danu, a kako se bliži vrijeme spavanja smanjite unos tekućine. Izbjegavajte kofein jer ćete zbog njega češće ići na WC, a dok to radite nagnite se prema naprijed kako bi u potpunosti ispraznili mjehur. Tako ćete smanjiti broj posjeta WC-u.

Hrkanje

Znamo da to ne priliči jednoj dami, ali trudnoća vas može potaknuti da hrčete kao parna lokomotiva. Zračni putevi su vam suženi što uzrokuje teškoće u disanju,a time i hrkanje. Pod glavu stavite nekoliko jastuka kako bi bili na povišenom, a na njih kapnite par kapi ulja lavande koje će pomoći kod začepljenog nosa. Držite prozor otvoren (ako je dovoljno toplo) i ne stavljajte glavu pod pokrivače (iako to može ublažiti zvuk i pomoći vašem partneru da zaspi).

(dormeo.ba)