Potrošači se najčešće žale na kvalitet obuće

U Federaciji BiH aktivno je deset udruženja kojima je primarni cilj zaštita potrošača. Udruženja potrošača finansiraju se iz grant sredstava. Međutim, nisu svi tako aktivni.

Samo za pet aktivnih nedavno je federalno ministarstvo osiguralo 70 miliona maraka. Plaćeni jesu, ali smo potrošače upitali da li zaista brane interese i omogućavaju sva potrošačka prava.

Nema interesa

Marin Bago, predsjednik Udruženja potrošača Mostar, kazao nam je kako potrošači znaju da imaju svoja prava.

– Potrošači znaju da su im ta prava zakonom zagarantirana, međutim, zainteresiraju se za njih tek kada dođu u situaciju da su kupili loš proizvod ili da su dobili nekvalitetnu uslugu. Nekakav širi interes jednostavno ne postoji, smatra Bago.

Ipak, ukoliko potrošači ustanove da im se prava krše, nije loše da znaju kome se mogu obratiti. To su, prije svega, Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH – Odjel za nadzor nad tržištem, zaštitu potrošača i konkurenciju, inspekcijska tijela FBiH, RS-a i distrikta Brčko, kao i Institucija Ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH. Sve su ovo adrese na kojima potrošači mogu da traže svoja prava. Ali koliko, zapravo, znaju za to?

Sugrađani koje smo anketirali su nam kazali kako jednostavno o svemu morate voditi računa.

– Ne možete biti sigurni u nešto da možete vratiti, da možete zamijeniti, kazala nam je jedna sugrađanka.

Potrošači su mišljenja kako su često u situaciji da je jedna cijena na artiklu, a druga na kasi kada vam naplate taj proizvod, kao i da često cijene nisu javno istaknute, kako bi svako mogao da ima pravu informaciju, te su česte situacije da “moraš pozivati prodavačicu da ti objasni”.

Upravo su, prema podacima Ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH, najčešće žalbe od potrošača koje se odnose na trgovinski sektor.

– Potom slijede žalbe na usluge od općeg ekonomskog interesa i telekomunikacijske usluge, kažu Ombudsmeni.

Konstantno kršenje

Kako su nam kazali u Federalnoj upravi za inspekcijske poslove, njima tokom cijele godine dolaze prijave potrošača, a upravo to redovno obraćanje ovoj instituciji najbolje govori da se prava potrošača konstantno krše.

– Unazad nekoliko mjeseci došlo je više od 150 predstavki koje se tiču zaštite potrošača. Prvenstveno se predstavke odnose na zaštitu iz oblasti proizvodnje obuće, znači promet obuće, tu imamo najviše predstavki. Što se tiče kvaliteta obuće, prvenstveno se žalbe odnose na rad kontrolnih organa, istakao je Elmir Ramić, glavni federalni tržišni inspektor.

(Oslobođenje)