Poslovni mobiteli zvone i nakon radnog vremena, na godišnjem odmoru…

Za čak 88 posto građana Republike Hrvatske poslovni mobiteli zvone i nakon radnog vremena, najviše ih zove nadređeni, i to uglavnom zbog učinjene pogreške, pokazuju to rezultati ankete koju je, s pitanjem koliko često i iz kojeg razloga e-mailovi i pozivi od nadređenog prekinu odmor, na više od 500 ispitanika proveo portal MojPosao.

O tome koliko poslovne obveze poremete godišnji odmor, slobodan dan ili jednostavno mir nakon dolaska posla svjedoči podatak da poslovni mobitel nakon radnog vremena zvoni čak 88 posto ispitanika. Najviše ih zove nadređeni (75 posto), zatim kolege (67 posto), a njih 36 posto treba klijent. Osim što pozivi dolaze u slobodno vrijeme tijekom tjedna, 25 posto prima pozive i vikendom, dok mobitel ‘prekine’ godišnji odmor 27 posto ispitanika. Najčešći razlog iznenadnom pozivu od naređenog je učinjena pogreška, odnosno problem koji treba hitno riješiti (82 posto), a slijede pozivi zbog dodatnog posla (58 posto) te pozivi zbog nove poslovne ideje ili prijedloga (40 posto). Poslovni e-mailovi izvan radnog vremena rjeđi su od poziva – 77 posto ispitanika zaprimi poslovni mail u svoje privatno vrijeme, pri čemu su pošiljatelji u većini slučajeva nadređeni (65 posto), zatim kolege (61 posto) i poslovni partneri (41 posto). Iako mailovi u slobodno vrijeme stižu manjem broju ispitanika, dolaze češće tijekom godišnjih odmora (35 posto). Nadređeni paze da pozivi budu u razumno doba dana (do 22 sata navečer), no kada se radi o mailovima situacija je drugačija – ispitanici navode da su znali primiti poslovni mail u razdoblju od ponoći do jutra. Ispitanici svjedoče i da, ukoliko ne odgovore na poziv ili mail, osjećaju grizodušje i dobiju ‘bukvicu’. Rezultati ankete, naime, pokazuju da, iako nisu dužni odmah odgovoriti, čak 72 posto ispitanika na poslovne pozive i mailove pristigle izvan radnog vremena odgovara čim ih uoči. Po 14 posto ispitanih odgovara kada dođe na posao ili s vremenskim odmakom. Oni koji ne odgovore odmah, najčešće koriste izgovor da nisu vidjeli primljeni mail odnosno propušteni poziv (65 posto), 30 posto ispitanika priznaje da nema ispriku, a 5 posto ih se koristiti drugim izgovorima. Iako je to njihovo slobodno vrijeme, grizodušje nakon ignoriranja poziva ili maila od nadređenog osjeća skoro polovica ispitanika (49 posto). Također, od ispitanika koji na poziv ili mail nisu odmah odgovorili, njih 42 posto dobilo je ‘bukvicu’ od nadređenog. Većina ispitanika (65 posto) nije pokušala dati svom nadređenom do znanja da mailovi i pozivi u slobodno vrijeme nisu dobrodošli, svega 8 posto ih se izravno obratilo svom šefu, dok ga je 27 posto suptilno upozorilo da nije u redu što ih zove van radnog vremena. Iako nerado primaju pozive i mailove od nadređenih, ispitanici znaju i samoinicijativno slati mailove u privatno vrijeme – najviše ih ima naviku slanja mailova samo kada je nužno (88 posto) ili poslije posla (71 posto).
(Fena)