Regionalne vijesti

Pogledajte tko u regiji ima najviše autoceste, a tko nema ni metra

Autocesta predstavlja najvišu prometnu klasu cesta, a njihova zastupljenost i umreženost značajan je pokazatelj razvoja jedne države, piše Aljazeera Balkans.

Pogledamo li situaciju u regiji zapadnog Balkana, vidimo da su razlike značajne među državama.

Hrvatska, s više od 1.300 kilometara autoceste, prednjači po broju izgrađenih kilometara, dok Crna Gora još uvijek čeka svoje prve kilometre.

Svakako bolji pokazatelj razvijenosti mreže atucesta jeste pogled na gustinu mreže autocesta – koliko je autoceste izgrađeno po jednom kvadratnom kilometru. Tu prednjači Slovenija, koja na svaki kvadratni kilometar ima 34,1 metar autoceste, i time je iznad prosjeka velikog broja članica Europske unije.

Na drugom mjestu je Hrvatska s 23,2 metra, zatim Kosovo, koje na nepunih 11.000 kvadratnih kilometara površine ima 170 kilometara autoceste, odnosno 15,6 metara na kvadratni kilometar. Srbija, koja je površinom najveća, ima 12,4 metara autoceste na kvadratni kilometar površine. Sjeverna Makedonija ima 9,4 metara na kvadratni kilometar, a BiH svega četiri.

U Bosni i Hercegovini je izgrađeno 208 kilometra autoceste u posljednjih 20 godina, od toga u Federaciji BiH (autocesta A1 na Koridoru Vc) – 102 kilometra, a u Republici Srpskoj 106 kilometara. Autoceste kroz Federaciju BiH dio je paneuropskog Koridora Vc, definiranog 1997. godine na Konferenciji ministara prometa europskih zemalja u Helsinkiju. Dužina ceste kroz Bosnu i Hercegovinu je 338 kilometara, a operativno je izgradnja počela 2001. godine.

Planirani završetak radova je bio do 2012. godine, ali BiH dočekuje 2020. godinu s manje od trećine planiranih izgrađenih kilometara. Kroz Bosnu i Hercegovinu, u okviru Koridora Vc, u prometu je 81 kilometar autoceste od Zenice do Tarčina (koji se nalazi 30 kilometara od Sarajeva), krajnja sjeverna dionica autoceste od Svilaja (mjesta udaljenog 20 kilometara od Slavonskog Broda) do Odžaka (grad na sjeveru BiH) dužine 11 kilometara, te dionica na jugu od Zvirovića (naselja u Čapljini) do graničnog prijelaza Bijača (na jugu BiH) duga 9,6 kilometara.

U RS se u posljednjih nekoliko godina aktivno gradilo.

Tako je otvorna autocesta ‘9. januar’, koji povezuje Banju Luku i Doboj, u dužini 72 kilometra čija gradnja je koštala 402 milijuna eura. Ako se na to doda postojeća autocesta koji povezuje Gradišku i Banju Luku, Republika Srpska u 2020. godinu ulazi sa 106 kilometara autoceste.

(vecernji.ba)

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend