Zanimljivosti

Ni najveći genijalci nisu bili odlikaši već su se (m)učili

Poremećaji učenja nisu povezani s inteligencijom, nego su uzrokovani odstupanjima u mozgu. Djeca i odrasli s poremećajima učenja vide, čuju i razumiju svijet drukčije od ostalih te drukčije uobličavaju misli. Motoričke teškoće najlakše se uočavaju ako djeca ne mogu držati olovku ili zakopčati košulju. Dijete koje otežano uči matematiku teško će pamtiti brojeve i organizirati ih u nizove.

Ako je riječ o teškoćama pri učenju jezika, djeca vrlo teško pamte i prepričavaju priče, pri čemu su njihove rečenice nepovezane. Djeca s poremećajima čitanja teško povezuju zvukove sa slovima i riječi. Roditelji kojima dijete ima neku od teškoća učenja u pravilu su preplavljeni raznim informacijama. Pritom je izuzetno važno zadržati unutrašnji mir te biti svjestan da dječji mozak ima nevjerojatnu mogućnost prilagođavanja i prevladavanja nedostataka. Najvažnije je poduprijeti dijete kako ni u jednom trenutku ne bi pomislilo da je glupo ili bezvrijedno. Samopouzdanje im može ojačati spoznaja da su i najveći umovi u povijesti imali teškoće s učenjem.
Picasso je postao veliki slikar baš zbog mana
Pablo Picasso imao je teškoća tijekom školovanja. Teško je raspoznavao slova i orijentaciju napisanih rečenica. Uz veliko zalaganje oca, učitelja umjetnosti, Pablo je završio školu i počeo slikati. Svladavanje problema iz mladosti izoštrilo mu je percepciju prostora i ljudi.
“Moji problemi s matematikom su veći od vaših”
Albert Einstein progovorio je tek s tri godine te je imao velikih teškoća s matematikom. Upornošću je prevladao sve teškoće, a znao se i našaliti na svoj račun: “Kakvi god da su vaši problemi s matematikom, uvjeravam vas – moji su veći”. Pisao je naopako, a nitko nije znao zašto
Slikar Leonardo da Vinci pisao je dnevnike zdesna nalijevo, tako da se mogu čitati jedino ako se tekstovi prislone uz zrcalo. Donedavno su povjesničari razbijali glavu zašto, a nagađalo se da se trudio šifrirati tajne. No sve više znanstvenika misli da je bio disleksičan.
Engleski državnik Winston Churchill imao je u djetinjstvu velikih problema s učenjem i mucanjem. Uspješno je prevladao teškoće, a poslije je postao jedan od najboljih i najuvjerljivijih govornika u povijesti. Dobio je čak i Nobelovu nagradu za književnost.

 

(24 sata)

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend