Mozartova glazba pomaže kod autizma i hiperaktivnosti

Glazba je puno više od puke zabave i umjetnosti – ona dokazano ima terapijski i ljekoviti učinak! Naše uho nije samo slušni organ, ono je ključno i za osjećaj ravnoteže, poimanje prostora i vremena te za komunikaciju, pjevanje i plesanje.

 

 

Istraživanja su pokazala da slušanje klasične glazbe ima dugotrajne pozitivne učinke na ljudsko zdravlje, učenje i ponašanje.

Takva je glazba osobito korisna za djecu s autizmom jer pomaže njihovoj senzornoj integraciji, odnosno načinu na koji njihov mozak prima, procesira i obrađuje informacije koje mu pristižu putem osjetila.

Poznato je da su djeca s autizmom i poteškoćama u razvoju hipersenzibilna kad je riječ o zvukovima te ih ili potpuno ignoriraju ili ih se panično boje.

No, glazba određenih frekvencija na njih djeluje jako poticajno i pomaže im da se postupno otvore prema vanjskom svijetu.

Terapija glazbom na njih može djelovati i tako da isključi reakciju „bori se ili bježi“, a usto obnavlja i poboljšava njihove moždane funkcije.

Neka su djeca upravo zahvaljujući terapiji glazbom izašla iz autističnog spektra – i to bez lijekova i nuspojava koje uz njih idu!

 

Dobrobiti visokih frekvencija

 

Kad je riječ o autizmu i ADHD-u, Mozartova glazba pokazala se osobito djelotvornom.

Većina je njegovih djela u višim frekvencijama, koje stimulativno djeluju na mozak djece s razvojnim poremećajima.

Naime, što je frekvencija zvuka viša, to se jače aktivira mozak te poboljšava pozornost i sposobnost slušanja, koja je inače slaba točka kod djece s autizmom i sličnim poremećajima.

Terapijskim utjecajem glazbe bavio se Don Cambell, autor knjige „Mozart efekt: primjena moći glazbe na iscjeljenje tijela, jačanje uma i oslobođenje kreativnog duha“.

On, naime, savjetuje roditeljima koji imaju hiperaktivnu djecu da im kod kuće što češće puštaju upravo glazbu visokih frekvencija.

Prema Cambellovu mišljenju, pola sata slušanja Mozartovih skladbi čini čuda za ovakvu djecu!

Poželjno je i da djeca sama stvaraju svoju glazbu, primjerice da sviraju bubnjeve ili neke druge jednostavnije instrumente.

To će im također pomoći u prevladavanju svakodnevnog stresa koji proživljavaju.

Mozartova glazba terapeutski djeluje na djecu koja imaju:

autizam
ADD i ADHD
cerebralnu paralizu
Downov sindrom
neuromišićne i koštane poremećaje
probleme sa spavanjem i s odlaskom na nuždu
imunološke poremećaje
poteškoće u učenju

 

Mozart – najsnažniji terapijski učinak!

 

Francuski liječnik Alfred Tomatis, kojega nazivaju i „Einsteinom zvuka“, kaže kako su Mozartove skladbe „vrlo jednostavne, čiste i ponavljajuće“, a mozak voli repetitivnost, odnosno ponavljanja.

U usporedbi s drugim skladateljima poput Bacha ili Beethovena, Mozart ima, kaže dr. Tomatis, najsnažniji terapijski efekt.

Zahvaljujući visokim frekvencijama, njegove skladbe djeluju energizirajuće te snažno stimuliraju moždani korteks, vestibularni sustav (zadužen za ravnotežu) i slušne funkcije.

 

Jačanje mišića u uhu

 

Djeca s autizmom i drugim poremećajima često su jako osjetljiva na određene frekvencije te se zatvaraju u svoj svijet.

No, slušajući Mozarta, ova djeca doslovno jačaju mišiće u uhu, koji onda zahvaljujući tome postaju i bolji filtri za ugodne i neugodne zvukove.

Djeca tako razvijaju sposobnost tzv. zvukovnog ili auditivnog zumiranja (slično vizualnom zumiranju, samo kod auditivnog zamislite da je leća za „zoom“ skrivena u uhu).

Zahvaljujući razvijenoj sposobnosti „zumiranja“ zvukova u njihovu se životu počinju događati fantastične promjene – odjednom se uključuju u socijalne interakcije, gledaju sugovorniku u oči te općenito dobro reagiraju na zvukove.

 

Dodatni savjet

 

Djeci s ADHD-om i autizmom koja su jako hiperaktivna pomoći će i slušanje gregorijanskih napjeva, koji djeluju kao prava antistresna terapija.

Tajna tih napjeva krije se u tome što je svaki stih otpjevan u jednom dahu, što ima vrlo umirujući učinak.

Takvi napjevi imaju i revitalizirajući učinak te njihove frekvencije posebno dobro pomažu i djeci koja su umorna i teško ih je motivirati.