U organizaciji Županijskog odbora Mladeži HDZ BiH Županije Središnja Bosna,
Srednja škola “Uskoplje” bila je domaćin panel konferencije ‘Kvalitetno obrazovanje
kao ključ održivog razvoja’. Ovaj važan događaj okupio je stručnjake iz različitih
oblasti s ciljem rasprave o unaprjeđenju obrazovnog sustava i stvaranju boljih prilika
za mlade.
Andrea Jurina, predsjednica Odbora za obrazovanje, odgoj, kulturu i sport ŽO Mladeži HDZ BiH ŽSB, zajedno s Kristijanom Perićem, predsjednikom Odbora za gospodarstvo i održivi razvoj, otvorila je konferenciju prigodnim govorom, označivši početak značajnog događaja. Oboje su pohvaljeni kao idejni inicijatori ove važne inicijative.
Panelisti su uključivali Bojana Domića, ministra obrazovanja, znanosti, mladih, kulture i sporta ŽSB, predstavnike tvrtke DomNet, Kristinu Bandić i Ivicu Medvidovića, Marinka Krajinu, zamjenika ravnatelja Službe za zapošljavanje ŽSB, te Branka Ivičevića, ravnatelja Srednje škole “Kreševo”, s Anjom Stipinović kao moderatoricom.
“U suvremenom svijetu, gdje se znanje i vještine kontinuirano mijenjaju, od presudne je važnosti pružiti obrazovanje koje mladima omogućava rast i prilagodb dinamičkim zahtjevima tržišta rada. Zahvaljujući viziji Andree Jurine i Kristijana Perića, usmjerili smo se na ključne ciljeve: prilagodbu obrazovnog sustava tržištu rada, suradnju s vanjskim suradnicima i omogućavanje praktičnih iskustava”, naglasio je u izjavi predsjednik Županijskog odbora Mladeži HDZ BiH ŽSB, Dario Plavčić.
Konferencija ‘Kvalitetno obrazovanje kao ključ održivog razvoja’ intenzivno je
istraživala različite aspekte kako obrazovanje može služiti kao temelj za ostvarivanje
održivog razvoja i izgradnju prosperitetne budućnosti za mlade generacije. Stručnjaci su se usredotočili na potrebu za kreiranjem obrazovnog sustava koji ne samo da prenosi znanje, već i priprema učenike za izazove koji ih očekuju u budućnosti. Posebna pažnja posvećena je prilagodbi nastavnih planova i programa trenutnim i budućim potrebama tržišta rada, čime se osigurava da obrazovanje ostane
relevantno i učinkovito.
Kao jedan od ključnih zaključaka, naglašena je važnost uspostave čvrste suradnje
između Službe za zapošljavanje ŽSB i Ministarstva obrazovanja, znanosti, mladih, kulture i sporta ŽSB, s ciljem integracije vanjskih suradnika u obrazovni proces. Ova suradnja bi omogućila studentima pristup praktičnoj nastavi i radnim iskustvima izvan tradicionalnog učilišnog okruženja, čime se povećava njihova zapošljivost i sposobnost prilagodbe dinamičnom tržištu.
Također, istaknuta je potreba za provođenjem godišnje analize potreba tržišta rada
kako bi se osiguralo da obrazovni programi ostaju usklađeni s trenutnim i
predviđenim potrebama poslodavaca. Ova analiza bi služila kao osnova za ažuriranje i
prilagodbu kurikuluma, osiguravajući da učenici stječu vještine koje su tražene i
vrednovane na tržištu. Uvođenje poduzetništva kao međupredmetne teme predstavljeno je kao ključan
korak prema razvoju poduzetničkog duha među mladima. Integracijom poduzetničkih
koncepta u različite predmete, učenici bi razvili kritičko razmišljanje, kreativnost, i
sposobnost prepoznavanja prilika, što su sve ključne komponente uspješnosti u
svijetu rada. Naposljetku, konferencija je istaknula važnost unapređenja stručnog obrazovanja kao
sredstva za povećanje praktičnih vještina učenika. Naglašen je prijedlog o poticanju
kompanija da primaju učenike na praktičnu nastavu kroz različite poticaje, čime bi se
studentima pružila prilika za stjecanje dragocjenog radnog iskustva i za
uspostavljanje kontakata unutar industrije.
Panel konferencija ‘Kvalitetno obrazovanje kao ključ održivog razvoja’ u Gornjem
Vakufu-Uskoplju ponudila je ne samo platformu za dijalog, već i putokaz prema
obrazovanju koje je usmjerenije na praktična znanja i vještine potrebne za
budućnost. Ova inicijativa je tek korak ka osnaživanju naše mladeži za izazove koji ih čekaju, pozivajući sve dionike da zajedno rade na stvaranju obrazovnog sustava koji je spreman za sutra. Uključimo se, inspirirajmo i djelujmo zajedno za bolje obrazovanje i održivi razvoj naše zajednice.