Lokalne vijesti

KŠC „Petar Barbarić“ Travnik – sjajan primjer funkcioniranja učenja na daljinu

Prema povratnim informacijama koje imaju u Katoličkom školskom centru „Petar Barbarić“ u Travniku reakcije učenika, ali i njihovih roditelja su prilično pozitivne.

Teško je zamijeniti živu riječ, ali uz maksimalno zalaganje, kako nastavnika, tako i roditelja, pa u konačnici i djece i mogućnosti koje nude obrazovne platforme, nije neizvedivo.

Neke škole funkcioniraju po principu Viber grupa, neke se prilagođavaju obrazovnim platformama, a jedna od najboljih je upravo Google učionice.

Jedan od primjera sjajnog funkcioniranja u ovim izazovnim trenucima za sve sfere društva, samim time i za obrazovanje, je Katolički školski centar „Petar Barbarić“ iz Travnika. Tim povodom razgovarali smo s direktorom Antom Rajićem, koji nam je pojasnio kako funkcionira sustav učenja na daljinu u njihovoj školi, ali i izložio izazove s kojima se suočavaju te pojasnio kako se nose s njima.

„Prateći situaciju u svijetu, mi smo na sjednicama uprave donijeli odluke te poduzeli određene korake i prije službene odluke o obustavi nastave. Tražeći određene platforme koje bi nam mogle poslužiti, donijeli smo odluku kako je Google učionica najbolji izbor, na dan obustave nastave, mi smo izvršili obuku svih nastavnika, kako i na koji način mogu pristupiti izradi određenih programa, koji će koristiti u rad s učenicima u izvođenju nastave na daljinu. Sukladno tomu, mi smo već u srijedu, 18. ožujka započeli s učenjem na daljinu, putem Google učionice, a prema informacijama od naših nastavnika, već prvi dan u proces se uključilo više od 90% učenika. Do konca prošlog tjedna, dakle petka, već smo imali 99% učenika uključenih u proces rada. Imali smo nekoliko učenika koji iz praktičnih razloga nisu mogli pristupiti nastavi, nestanak struje ili interneta. Svi nastavnici su uz imali i obvezu dostaviti povratne informacije, o prednostima i nedostatcima rada na Google učionici, a prema informacijama od jutros, gotovo svi učenici su bili u pola 8 prijavljeni na program i započeli s učenjem.

Kakve su reakcije nastavnika, učenika, roditelja?

„Prema nastavnom Planu i programu nastavnici prema svom vlastitom nahođenju biraju teme koje su prilagodljive i koje mogu biti obrađene putem interneta. Iako je vrlo teško zamijeniti živu riječ, povratne informacije i reakcije su jako dobre. Način rada je prihvaćen jako dobro kako od nastavnika i učenika, tako i od strane roditelja, prema čijim tvrdnjama je ono što se od strane nastavnika šalje i podučava preko interneta vrlo prilagodljivo i korisno. Učenici su marljivi i vrijedno odrađuju svoje zadaće, a moram pohvaliti i naše nastavnike koji se daju u punom kapacitetu i dobar dio dana su posvećeni učenju na daljinu“, kazao je Rajić.

Za očekivati je kako u trenutnoj situaciji ima učenika kojima je, iz nekog razloga, otežano sudjelovanje u učenju na daljinu. Kako prevazići probleme ovoga tipa?

„Upravo je naša škola suočena sa sličnom situacijom. Na žalost, iz godine u godinu sve veći broj je onih koji dolaze iz socijalno ugroženih obitelji. Imamo primjer jedne djevojčice, koja nema Internet, niti struju, ali smo uspjeli nadvladati taj problem. Naš školski psiholog dobrovoljno je preuzeo na sebe da sve materijale koji su pripremljeni za nju odnese direktno na kućnu adresu. To je svakako pozitivan primjer i dokaz kako se može doći do svakog učenika“, kaže nam Rajić.

Kvalitetna organizacija i raspodjela poslova izvjesno je značajno je utjecala na uspješnu provedbu učenja na daljinu u Vašoj školi?

„Mi smo od prvog dana o obustavi redovne nastave, vrlo jasno postavili organizaciju i rasporede, kako bismo osigurali pet djelatnika u dežuri, kako bi škola mogla funkcionirati. Kako je vrijeme odmicalo shvatili smo da nastavnike koji sudjeluju u učenju na daljinu moramo osloboditi dežura, pa su se pojačano uključili ravnatelji, stručni suradnici i svi oni koji doprinose nastavnom procesu. Sukladno novoj instrukciju, organizirati ćemo se sukladno naputku našeg nadležnog ministarstva“, ističe Rajić.

Iz ministarstva su kazali kako će biti iskorišteni svi dostupni resursi i kako će obrazovni sustav dati svoj maksimum kako bi se obrazovni proces nastavio neometano odvijati.  Je li to tako, odnosno je li se moglo nešto više učiniti u ovoj situaciji?

„Mišljenja sam kako smo iskoristili sve raspoložive resurse. Kako učenici, tako i obrazovni sustav, odnosno nastavnici. Interna komunikacija je iznimna, prije nego smo obustavili redovnu nastavu naglasio sam našim djelatnicima da moramo biti dostupni sve vrijeme, jer će se odluke i stanje ponekad mijenjati iz dana u dan, pa i iz sata u sat. Svakako su nam korisne, a i značajne odredbe resornog ministarstva, pa i sustava Katoličkih škola za Europu, koje moramo poštovati“, odgovara Rajić.

Poruka učenicima, roditeljima, javnosti?

„Ostanite doma! Čuvajte prije svega sebe, a time ćete sačuvati i druge!“, poručio je za kraj Anto Rajić.

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend