Zanimljivosti

KOJA JE NAJVAŽNIJA NAVIKA USPJEŠNOG POJEDINCA?

Ljudi su skloni korištenju određenih riječi, a da pri tome uopće nisu svjesni pravog značenja. Riječi profesionalac i profesionalizam ušle su na mala vrata u poslovnu svakodnevnicu i na taj način izgubile na praktičnoj primjeni. Mnogim poslovnim ljudima, koji sebe nazivaju profesionalcima, nedostaje osnovno profesionalno držanje i ponašanje.

Svaki posao započinjemo polazeći od subjektivne pretpostavke i očekivanja da ćemo uspjeti i ostvariti velike rezultate. U poslu, kao i u životu ne možemo uvijek pobjeđivati. Dobra je vijest da ne možemo uvijek biti ni gubitnici. I uspjeh i neuspjeh „normalne“ su pojave.

Je li uistinu tako? Moramo li se odmah na početku pripremati za moguće poraze ili ćemo čvrsto vjerovati u uspjeh? Oni koji nisu dio rješenja, postaju dio problema. Stoga, naučite planiratitako da postoje samo ona ograničenja koja ste sami sebi postavili i naučite prodavati svoje usluge kao da prodajete najpoznatiji brand na svijetu.

 

DA BISTE USPJELI…NAUČITE PLANIRATI

„Neplanirati znači planirati neuspjeh.“

„If you fail to planyou are planning to fail“

Benjamin Franklin

 

Bez obzira na količinu i vrstu Vašeg iskustva, što god radili i kojom god vrstom posla se bavili, nikad nemojte prestati planirati. Iskusne i neiskusne osobe vrlo brzo spoznaju opasnosti propusta planiranja. Planiranje je osnova ali istovremeno i garant da ćete uspjeti. Planiranje podrazumijeva vaš način ostvarivanja realnog cilja ili ciljeva uključujući planiranje ili provjeru planiranih resursa (vrijeme, novac, druge kolege/ice i sl.). Vaše planiranje mora imati jasan cilj, definiranje načina ostvarivanja tog cilja, razvoj niza manjih aktivnosti koje ćete realizirati, te precizne vremenske okvire. Ne zaboravite, ukoliko ste naručitelju posla predložili jedinstvenu ideju, ona mora biti realizirana. To je moguće samo ako ste spremni detaljno planirati. Međutim, planiranje će kod svakog od vas utjecati na upornost, jasnu fokusiranost i razvoj različitih pristupa završetka bilo kojeg posla.

Zvuči zahtjevno, komplicirano ili dosadno?

Evo jednog životnog primjera.

Prošle godine, uoči novogodišnje večeri, lijepa studentica zastala je kraj izloga u kome se nalazio privlačan i vrlo skup mobitel. Upravo je napuštala Sarajevo i vraćala se u rodni kraj da tamo provede ostatak praznika. U trenutku kad je namjeravala reći: „Mobitel je preskup za mene i ne mogu ga priuštiti“, sjetila se jedne rečenice koju je čula tijekom jedne od studentskih volonterski edukacija koju je pohađala o menadžmentu „Neplanirati znači planirati neuspjeh.“ Odlučila je sačekati nekoliko dana i svoju ideju napisati na papir. Detaljno pisanje i planiranje svake aktivnosti dovelo ju je do desetina mogućih scenarija. Planirala je, od potpunog plaćanja mobitela u gotovini do isplate na rate, ali nije uspjela doći do ubjedljivih pokazatelja koji ni joj ukazali na pravilnu odluku. Samo je željela pronaći uspješan put do kupovine ovog prelijepog skupog mobitela čiji troškovi neće imati utjecaj na njezine mjesečne troškove studiranja. Nije uspjela. Nije postojalo matematičko-logičko objašnjenje koje bi je uvjerilo da će to biti ispravna odluka. Odustala je.

Svaki pojedinac je u određenom trenutku odlučio relizirati životni projekat pod nazivom „kupovina novog mobitela“, zar ne? Koji su prvi koraci koje ste napravili? Jeste li na kraju bili zadovoljni kupljenim proizvodom? Jeste li napravili određene greške zbog kojih biste nešto uradili drugačije da ponovno kupujete mobitel?

Definirali ste cijenu (maksimalan iznos koji možete ili želite izdvojiti), vremenski okvir (rok do kojeg želite kupiti mobitel), specifikacije mobitela (karakteristike koje čine minimum standarda koje treba zadovoljavati) i odabrali prijatelja/icu koji/a će vam pomoći ukoliko niste osoba koja u potpunosti razumije modernu tehnologiju (iskoristili potrebne ljudske resurse). Je li vam se dogodilo da ste propustili neki od vrlo važnih koraka ovog malog životnog projekta? Gdje ste pogriješili? Možda ste kupili mobitel čije su vas specifikacije razočarale? Možda ste kupili mobitel bez savjeta stručnjaka? A možda ste kupili mobitel bez obzira da li će to mjesečni proračun vašeg domaćinstva podnijeti.

Gdje god da ste pogriješili, propustili ste planirati, zar ne?

Vratimo li se poslovnim primjerima, vrlo brzo ćete shvatiti kako sa detaljnim planom pokazujemo više: zalaganja, upornosti, fokusiranosti i koristimo različite pristupe ostvarenju planiranih ciljeva. Zamislite da ste odabrali bilo koja dva freelance profesionalca sa jednakom razinom iskustva, početnika ili stručnjaka. Oba freelancera dobila su isti zadatak, ali jedan je dobio detaljan plan dok drugi ima mogućnost planirati ili ne planirati. Onaj koji je dobio detaljan plan pokazat će više zalaganja jer prati jasan plan koji ga vodi do cilja. Iako su obje osobe talentirane, onaj koji planira će biti uporniji u realizaciji aktivnosti. Ne zaboravite da je u modernom vremenu svijet prepun talentiranih, ali neuspješnih ljudi. Freelancer s planom fokusirat će se bolje isključujući i neutralizirajući sve druge čimbenike iz okoline. Na kraju, osoba koja koristi detaljne smjernice koje pretpostavljaju dinamično okruženje, sigurno će biti unaprijed spreman koristiti različite strategije za ostvarenje zacrtanih ciljeva.

Svaki čovjek je ujedno i poslovni čovjek koji se bavi projektom zvani život. Kad shvatite da je planiranje partner u uspjehu vaši nerješivi problemi u poslovnom i privatnom životu postat će prošlost.

Stoga ne propuštajte planirati jer je to jedna od najvažnijih profesionalnih i privatnih navika poslovnih ljudi.

Do skorog čitanja, Bojan Pavlović

(www.poslovnioblak.wordpress.com)

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend