Zanimljivosti

Kako potaknuti tijelo da se samo očisti od otrova, bez detoksikacijskih dijeta?

Tijelo je savršeni stroj i ne trebaju mu detoksikacijske dijete kako bi se očistilo, no možemo mu pomoći u tome i to vrlo lako

Pojam detoksikacije organizma nije popularan među nutricionistima, jer podrazumijeva uklanjanje otrova iz tijela, što je malo preteška riječ, ukoliko doista nismo otrovani. Ako smo zdravi, onda bi jetra, bubrezi i debelo crijevo trebali sami ukloniti manje toksične tvari jer je to njihov posao.

No, usprkos tome, tzv. detoksikacija organizma omiljena je složenica klod mnogih, posebice u ovo doba godine, odnosno nakon blagdana. Detoksikacijski programi podrazumijevaju svašta – od ispijanja čajeva i cijeđenih sokova, do uzimanja laksativa  i ispiranja crijeva. Usprkos tome što su izuzetno popularni, postoji vrlo malo znanstvenih dokaza u korist tvrdnje da detoksikacija poboljšava zdravlje, piše portal Inverse.

“Koliko ja znam, ne postoji tzv. detoksikacijska dijeta  koja je podržana od strane stručnjaka. Većina ljudi tvrdi da se osjeća puno bolje nakon detoksikacijskih režima, a to je ustvari zbog toga što jedu zdravije i rekreiraju se“, objašnjava profesor nutricionizma sa Sveučilišta Arkansas Jamie Baum.

S njime se slaže i profesorica sa Sveučilišta Waterloo Sharon Kirkpatrick, dodajući da ljudsko tijelo ima mehanizme, uključujući jetra, za nošenje s toksinima, ukoliko im je izloženo.

Postoji nekoliko načina na koje možemo poduprijeti prirodni tjelesni sustav čišćenja

Robin Tucker, profesor za znanost o hrani i nutricionizam pri Sveučilištu Michigan za Inverse otkriva kako je ispijanje većih količina vode učinkovit način čišćenja organizma. Ako toksini postoje u tijelu, izići će kroz mokraću.

Također preporuča unos vlakana – 38 grama dnevno za muškarce i 25 grama dnevno za žene. Vlakna uklanjaju iz tijela nezdravi kolesterol i potiču crijeva na rad, a kroz crijeva većina otpada odlazi iz organizma.

Preporuča se i konzumacija povrća poput brokule, kupusa, kelja, artičoka i češnjaka te bobičastog voća koje obiluje antioksidansima.

Posljednje, ali ne i manje bitno je smanjiti unos šećera i soli te povećati unos fermentirane hrane poput jogurta ili kiselog kupusa.

rtl.hr

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend