Kako popraviti pametni telefon koji se neispravno puni?

154

Ako vam se dogodi da se zbog nekog razloga vaš pametni ljubimac sporije puni nego inače, nemojte odmah pretpostaviti da je problem u bateriji uređaja. S obzirom na neka praktična iskustva s ovakvim problemima, rješenje može u stvari biti jednostavnije nego što se to čini, piše portal PcChip.hr.

 

U slučaju da se vaš tablet ili pametni telefon neispravno puni (ili da se ne može puniti uopće), provjerite neko od potencijalnih rješenja koje smo za vas sakupili i napisali ih na jednome mjestu.

Najvažnije pitanje: zbog čega se moj mobitel ne puni (kako treba)?

Problem s punjenjem pametnih uređaja se može dogoditi zbog različitih uzroka i može se pokazati na različite načine. Ponekad se zna dogoditi da se uređaj uopće ne želi puniti kada je uključen u punjač. U drugim situacijama se zna dogoditi da se uređaj puni dosta sporije nego inače. Nemogućnost punjenja ili sporije punjenje su dva najčešća problema, stoga evo i nekoliko potencijalnih rješenja. Većina problema s punjenjem uređaja se odnose ili na USB kabel ili na sam punjač, dok ponekad sam uzrok problema zna ležati i u utoru uređaja.

Kako možemo sami popraviti kvar s USB utorom?

Najjednostavnija metoda za otklanjanje ovog problema jest da ga sami pokušamo otkloniti. To možemo učiniti tako što ćemo sami pokušati ili uspjeti u popravljanju eventualnih hardverskih kvarova koji su se pojavili.

Ovdje je najčešće problem s metalnim površinama koje se nalaze s unutarnje strane utora za punjenje zbog kojih onda utičnica i utor nisu u dobrom kontaktu (loš kontakt može nastati ili zbog oštećenja ili zbog tvorničke greške). Bilo kako bilo, ako utičnica i utor nemaju dovoljno dobar kontakt, uređaj će se neispravno puniti (ili se neće puniti uopće).

Kako možemo riješiti ovakav problem? Vrlo jednostavno. Prva stvar koju trebate učiniti jest isključivanje uređaja. Isključite svoj uređaj prije nego što krenete prčkati po utoru za punjenje kako biste spriječili daljnja potencijalna oštećenja. Nakon toga iz uređaja (ako je to moguće) izvadite bateriju. Ovo kod nekih uređaja ide, kod nekih ne ide, ovisno o tome ima li vaš uređaj bateriju koja se može izvaditi ”ručno”.

Iduće što trebate napraviti jest uzeti čačkalicu i njome podignuti malenu polugu koja se nalazi s gornje strane USB utora vašeg uređaja. Ovo činite vrlo pažljivo i nježno kako ne biste oštetili utor, a onda samim time i uređaj. U velikoj većini slučajeva ovo će riješiti problem.

Očistite svoj uređaj (i utor za punjenje) od nečistoće, prašine i ostalih vrsta prljavština

Držite li svoj pametni telefon često u džepovima hlača ili jakne? Vrlo često samo na brzinu uzmemo svoj uređaj i bez razmišljanja ga stavimo u džep hlača, u torbu, ruksak ili neki drugi prostor za spremanje. Ono o čemu tada ne razmišljamo jest ono što se isto tako može nalaziti u tim džepovima (kao što su recimo maramice, čokolada, ili bilo kakve druge stvari koje ”otpuštaju” vlakna ili koje mogu zaprljati naše uređaje).

Prljavština, prašina i razorazna vlakna koje naši pametni telefoni u tim prilikama mogu skupiti jedan su od glavnih uzročnika nekih od ”kvarova” ili neispravnog rada uređaja. Da bi utor pravilno mogao funkcionirati on treba biti naravno ispravan, ali uz to treba biti i čist. Prljav utor će onemogućivati da utičnica do kraja i pravilno uđe u za to predviđen prostor, što onda može dovesti do neispravnog punjenja uređaja.

Srećom, ovaj problem se može vrlo lako riješiti. Sve što vam treba jest boca (ili maleni spremnik) kompresiranog zraka. Upuhnite kompresirani zrak u USB utor i očistite ga od svega onoga što se ondje nakupilo tijekom vremena. Dobra ideja je bez obzira na to radi li i funkcionira li vaš utor za punjač normalno ili ne ipak tu i tamo očistiti ga kompresiranim zrakom. Zlu ne trebalo.

Probajte s promjenom kabela

Kod današnjih pametnih telefona velika većina kabela za punjenje dolazi sa odvojivim punjačima koji se na jedan kraj spajaju s kabelima, a na drugi s utičnicom iz koje ide električna struja. Još jedan problem zbog kojeg se vaš uređaj ne puni kako treba (ili se ne puni uopće) može biti zbog oštećenog kabela.

Kablovi se mogu dosta lako oštetiti. S obzirom da se radi o uglavnom plastičnim kabelima, nepravilno rukovanje njima (kao što je naglo ”čupanje” iz utičnice iz zida, pretjerano savijanje i slično) može dovesti do oštećenja. Ta oštećenja će se najčešće ogledati u tome što će biti oštećene utičnice koje ili idu u utor vašeg uređaja ili u utor punjača.

Kako biste se uvjerili je li problem u kabelu, probajte u punjač koji ste dobili s vašim uređajem utaknuti kabel drugog uređaja i nakon toga probajte taj kabel i punjač spojiti s vašim uređajem. Ako je problem time riješen to znači da je vrlo vjerojatno uzrok problema bio u neispravnom kabelu. Dobra stvar u pogledu kabela (i punjača uopće) jest to što su danas gotovo svi punjači za pametne uređaje (Android pametne uređaje) kompatibilni jedni s drugima.

Istina je da su neki ”snažniji” od drugih (što znači da će vam s nekim punjačima trebati manje vremena da vam se uređaj napuni), no to ne znači da ih ne možete koristiti određeno vrijeme (to jest dok ne otkrijete problem ili dok ne zamijenite oštećen kabel novim).

Možda je problem u adapteru

U slučaju da kabel nije problem, sve drugo ste dosad isprobali možda je problem u punjaču, to jest u dijelu punjača koji se zove adapter (to je inače onaj dio u koji ulazi USB dio kabela i koji se spaja s izvorom električne energije). Vrlo često se zapravo zna dogoditi da se zbog nekog razloga adapter punjača pokvari i da je to zapravo pravi uzrok toga što se vaš pametni uređaj neispravno ili se uopće ne puni.

Kao što sam već rekao, kod velike većine punjača je dobra stvar ta što su njihovi adapteri odvojivi, to jest spojeni su USB kabelom koji na jednoj strani ima USB, a na drugoj micro USB utor. U tom slučaju, ako problem i jest u adapteru, njega lako možete odspojiti od kabela, a kabel spojiti na neki drugi i vidjeti kako se nakon toga uređaj puni. Problem se javlja ako je kabel spojen s adapterom i ako se on ne može odvojiti (što je danas ipak rijedak slučaj, s obzirom da je to bilo obilježje starijih pametnih i ”glupih” telefona).

U slučaju da imate punjač koji ima spojen adapter i kabel, i imate opravdane sumnje da je problem baš u punjaču, jednostavno ga nemojte koristiti. Ako imate jamstvo na uređaj, možete dobiti novi, ispravan punjač, a dok ga ne dobijete pokušajte koristiti neki funkcionalan punjač drugog uređaja (samo pazite da je po mogućnosti taj punjač noviji i da je u ispravnom stanju).

Zapamtite – sigurnost je uvijek na prvome mjestu

Neki korisnici, nakon što otkriju da je problem baš u punjačima njihovih uređaja, žele u potpunosti preuzeti stvari u svoje ruke. Amazon, eBay i slične internetske (kao i ”offline”) trgovine u takvim situacijama mogu izgledati kao idealna mjesta gdje pronaći alternativan, a opet jeftin kabel. Ipak i tu treba biti oprezan. Određen broj ”alternativnih”, nelicenciranih kabela i/ili punjača mogu napraviti više štete nego što mogu biti od koristi za vaš uređaj.

Istina je da oni mogu biti jeftiniji (zbog čega se određen broj korisnika i odlučuje na kupovinu takvih gadgeta), no to isto tako znači da mogu biti i znatno lošije kvalitete. Zato pazite od kojeg proizvođača i/ili prodavača kupujete bilo što što kupujete, pogotovo ako se radi o internetskoj kupovini. Jeftinije nije uvijek i bolje, pogotovo kada se radi o stvarima kao što su slušalice, punjači i slični gadgeti koji se koriste (ili se mogu koristiti) s pametnim uređajima.

Gdje se nalazi vaš uređaj dok se puni? Puni li se u iznimno vlažnim prostorijama? Vlaga, pogotovo ako je povećana može itekako utjecati na štošta vezano uz pametne uređaje i to ne samo na to hoće li se uređaj puniti ili ne. Isto tako, stavljate li ikada svoj uređaj na jastuk ili na neka slična mjesta koja su uska ili koja skupljaju toplinu?

Istina je da gotovo svi novi pametni telefoni u sebi imaju isprogramiran način punjenja zbog kojeg se ne mogu prepuniti (to jest, jednom kada uređaj dosegne određenu razinu punjenja, on se prestane puniti bez obzira na to što je i dalje spojen na punjač). Ipak, to ne znači da uređaji, pogotovo prilikom punjenja, ne mogu biti jako topli ili čak vrući.

Toplina se može skupljati baš u situacijama kada je uređaj smješten na površinama kao što su jastuci, madraci, deke ili pak ako je uređaj u nekom malenom prostoru, što onda može dovesti do drugih problema, pa čak i do problema neispravnog punjenja.

Zamijenite bateriju svoga uređaja

Baterije ne traju vječno. Svaka baterija na svakom pametnom uređaju ima određen vijek trajanja, nakon čega ona postaje sve ”slabija”, to jest gubi na prvotnom kapacitetu i kvaliteti. Stoga nije iznenađujuće da je problem neispravnog punjenja možda uzrokovan baš baterijom.

Baterija s vremenom slabi, no najčešći slučaj kada će baterija otkazati kod uređaja jest nakon dvije ili više godina učestalog korištenja. Sve kraće od toga je upitno. Ako vidite da je bateriji uređaja drastično opao vijek trajanja nakon samo šest mjeseci ili kraće, odnesite svoj uređaj kod ovlaštenog servisera. U slučaju da za vaš uređaj jamstvo više ne vrijedi, a problem je u bateriji, ne preostaje vam ništa drugo nego da kupite novu.

Punjenje preko različitih izvora energije djeluje drugačije na vaš uređaj

Ponekad se zna dogoditi da korisnici svoje uređaje spoje na računalo i da ih tako pokušavaju napuniti. I dok se uređaji mogu puniti i na takav način, stvar je u tome da će se uređaj tom metodom puno sporije puniti nego što bi se punio na klasičan način- uključivanjem u recimo utičnicu u zidu.

Pouka priče je, ako želite da se vaš uređaj puni optimalnom brzinom utaknite ga u neki drugi izvor energije. Nemojte ga pokušavati puniti preko laptopa ili stolnih računala.

Isključite aplikacije koje troše puno energije

Ako punite svoj uređaj, ali u isto vrijeme s nekime obavljate videopoziv preko Vibera, u pozadini vam radi Facebook i spojeni ste na 4G brzinu pregledavanja interneta, nije ni čudo da će se vaš uređaj puniti drastično sporije nego što bi se inače punio. Svaka aplikacija, kada radi, troši dodatno bateriju uređaja, s time da neke aplikacije (kao što su različiti messengeri, internetski preglednici ili YouTube) dodatno crpe energiju vašeg uređaja.

Stoga, prije nego što stavite svoj uređaj na punjenje, pazite da svaka od tih aplikacija bude isključena i/ili onemogućena da se sama pokreće (za tu svrhu onemogućivanja automatskog pokretanja aplikacija vam može poslužiti Greenify). Isto tako, prilikom punjenja, osim ako to baš nije prijeko potrebno, nemojte obavljati videopozive, gledati video-isječke sa YouTubea ili igrati igre na uređaju.

Re-kalibrirajte bateriju svoga uređaja

Ponekad se zna dogoditi da je stanje baterije koje vaš uređaj prikazuje pogrešno, odnosno da to nije pravo stanje. U tom slučaju biti će potrebno re-kalibrirati bateriju uređaja, to jest vratiti mjerače na pravo stanje stvari.

Provjerite voltažu i amperažu baterije svoga uređaja

Provjeravanje voltaže i amperaže baterije uređaja je vrlo važno, pogotovo ako želite provjeriti ”kakva” je baterija koju vaš uređaj koristi. Za tu svru vam može poslužiti aplikacija pod nazivom ”Ampere” koja je dostupna sa Googleove Trgovine aplikacijama.

Svrha aplikacije jest identificiranje toka struje koji ide u vaš uređaj, preko punjača iz izvora energije. Tok, a onda voltažu i amperažu možete provjeriti tako što ćete svoj uređaj utaknuti u izvor energije, uključiti aplikaciju i provjeriti što se događa. Ono što biste trebali moći vidjeti su brojevi koji pokazuju različite statistike koje su važne prilikom punjenja (kao što su minimalna i maksimalna količina energije koju baterija može sadržavati i slično).

U slučaju da ne vidite nikakve brojeve niti statistiku, to znači da ne postoji dotok električne struje u vaš uređaj i da postoji problem. Pokušajte promijeniti kabel na punjaču, ako vam to uređaj dopušta pokušajte izvaditi bateriju i staviti drugu u vaš uređaj nakon čega ponovite postupak.

Uzrok oštećenja može biti i voda

Naravno, ako vam je uređaj pao u vodu ili ako je voda ušla u utor za punjenje, vrlo je vjerojatno da je to uzrok što se vaš uređaj puni neispravno ili što se uopće ne može puniti (čak i ako ste ga uspjeli uključiti nakon susreta s vodom, šteta koju je voda napravila može i često je dugoročna, ali ne i odmah vidljiva). Držite svoje uređaje podalje od vode, pogotovo ako nemaju IP67 ili IP68 certifikate.

(dnevno.ba)