Zanimljivosti

Kako brzo i lako do kvalitetnog sna?

Istraživači sa Sveučilišta Stanford otkrili su da je tinejdžerima potreban jedan do dva sata sna više nego devetogodišnjacima ili desetogodišnjacima kojima je potrebno tek oko osam sati sna! Nedostatak sna može biti uzrok ekstremnog neraspoloženja, slabog uspjeha u školi, pa čak i depresije.

Kvalitetan san od ogromne je važnosti za normalno funkcioniranje organizma. Jeste li znali da gotovo jednu trećinu života prespavamo? No uz nekoliko manjih promjena u svakodnevnoj rutini i ti ćeš se ujutro probuditi odmoran/a i raspoložen/a za novi dan.
1. Kreni na počinak kad si zbilja premoren/a.
2. Nemoj u krevetu gledati TV ili raditi na laptopu jer ćeš teže zaspati. Radije pročitaj nekoliko stranica omiljene knjige.
3. Ne razmišljaj što sve moraš napraviti za sljedeći dan jer će te to potpuno izbaciti iz ‘sleeping’ ozračja. Brige i teške teme izbaci iz glave. Ako vodiš dnevnik, radije ono što te muči zapiši. To će te zaštiti i od neugodnih snova.
4.Obvezno prozrači sobu prije spavanja. Zagušljiv i sparan zrak nije prijatelj sna.
5. Ako imaš problema sa snom, izbjegavaj spavanje nakon ručka.
6. Izbjegavaj pića s kofeinom (kava, čaj, Coca-Cola) barem tri sata prije odlaska na počinak.
7. Pripazi da ne večeraš tešku hranu. Začinjena, masna ili pržena hrana prije spavanja nisu dobar izbor jer će vrlo teško zaspati.
8. U krevet odlazi svaku večer otprilike u isto vrijeme.
9. Temperatura u spavaćoj sobi ne smije biti ni previsoka ni preniska.
10. Nemoj previše razmišljati o spavanju. Kad previše razmišljaš o tome hoćeš li zaspati ili ne te koji je točno uzrok tvoje nesanice, nećeš moći utonuti u san. Što se više na to fokusiraš, to postaje veći problem koji opet rezultira nesanicom. Spavanje je prirodna stvar! Zato se opusti i bez brige, san će ti doći na oči.

 

(t-portal)

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend