Posao, Zanimljivosti

KAKO BITI TAKTIČAN I PRAKTIČAN?

Mobitel zvoni i ljupka gospođa na drugoj strani Vas poziva na intervju kao potencijalnog kandidata koji će obaviti konsultantski ili neki drugi posao. Ovo je Vaš film i Vi ste, čitatelju, upravo postali glavni glumac! Jedno je sigurno. Ne želite dobiti nagradu za najgoreg glumca u Vašem filmu. Uradili ste sve kako biste bili odabrani za određeni posao. Taktički ste pripremili sve podatke i informacije koje su potrebne, od biografije do ostalih detalja. Međutim, je li taktično ujedno i praktično?

Nije važno da li ste žena ili muškarac, Vaš prvi „zadatak“ bit će procijeniti kakav stil odijevanja zahtijeva pozicija za koju aplicirate. Odjeća govori dosta o ljudima. Sigurno ne želite otići u farmericama i običnoj majici te uz sve to uklopiti jedne odlične nove patike koje ste kupili prije nekoliko dana? Ukoliko procijenite da Vaša pozicija zahtijeva takvo nešto, učinite to. Ukoliko Vaše odijevanje podrazumijeva  cipele, pobrinite se da ove cipele budu čiste tako da Vam mogu poslužiti kao ogledalo. Čista obuća je obavezna. To će reći mnogo o Vama. Ne želite da poslodavac po Vašoj obući sazna da li je ispred zgrade blato ili ne, pa stoga koristite taksi. Spremili ste se, i izlazite iz kuće. Čini mi se da ste nešto zaboravili. Zaboravili ste torbu (ukoliko već niste ponijeli malenu mušku ili žensku torbu). Vratite se i uzmite torbu koja će o Vama govoriti kao o ozbiljnom radniku, koji će u torbi obavezno ponijeti kopiju svoje biografije, ovjerene kopije diploma i certifikata te štampanu listu Vaših referenci. Vjerovatno niste ni svjesni koliko ćete fascinirati budućeg poslodavca koji će samo pomisliti na neki dokument, a vi ćete se samo poslužiti svojom torbom i iznenaditi sve u prostoriji.

SVJETLA, KAMERA, AKCIJA…

  1. Susret sa poslodavcem: Gospođa na recepciji upućuje Vas u prostoriju u kojoj već sjede članovi komisije. Trenutak je da aktivirate sve ono što ste pripremili (izgled, riječi, neverbalno) i što ste planirali. Vjerovatno će prvi korak biti rukovanje. Uvijek je teško kad upoznajete nekog po prvi put. Imate li ili nemate običaj da se rukujete, ovaj put sačekajte da se Vama pruži ruka. Pazite, prilikom rukovanja ne želite slomiti ruku nekom ko će Vas možda zaposliti. Rukujte se ravnomjerno, a ne kao mlitava riba. Nemojte biti smrtno ozbiljni, ali ne želite ni da Vam poslodavac izbroji sve zube.
  2. Sjedenje: Ne sjedajte bez uputa od strane poslodavca. Nakon što Vam pokaže mjesto, sjednite. Način na koji sjedite budućem će poslodavcu dati određeni broj informacija. Ne želite se sigurno ispružiti kao da je opuštena kućna atmosfera, ali ne smijete se ponašati ni kao da sjedite na autobuskoj stanici na kojoj je temperatura ispod nule. Smjestite se opušteno, ali nikako preopušteno. Koliko god atmosfera postala neformalna, ne smijete leći na stolicu. Ne gledate utakmicu ili omiljenu seriju kod kuće.
  3. Ne pravite nikakve defanzivne barijere Vašem tijelu: Intervju za posao nije vrijeme kada trebate da pokažete Vašu sramežljivost ili zatvorenost. Prekrstite li ruke na grudima i budete li Vašim ramenima stalno klimali, možete izgledati negativno ili čak agresivno. Ovaj gest univerzalno se smatra gestom koji je defanziva gotovo prema svemu u toj prostoriji i najčešće je korišćen pri prvoj komunikaciji sa nepoznatim osobama. Koristite otvoreni i iskreni stav podupirući ga otvorenim gestama, naginjući se blago naprijed prema članovima komisije.
  4. Držite ruke dalje od Vašeg lica: Djeca rukom pokrivaju usta kad lažu. Odrastanjem ova nesvjesna aktivnost prelazi u polutovoreno pokrivanje usta, a zatim u munjevito brzo dodirivanje nosa. Izbjegavajte ove aktivnosti, jer će pretjerano dodirivanje lica natjerati da mu postanete sumnjivi i time ćete ga dovesti u iskušenje da Vam ne povjeruje. Kako biste izbjegli ove aktivnosti, držite ruke na stolu, šake sklopljene i laktove opuštene. Pazite, ova pozicija ruku ne smije dugo potrajati, a opuštanje laktova gotovo je najvažnije jer smanjuje napetost. Istovremeno, ne pravite piramidu prstima koja će poslodavcu nesvesno govoriti da smatrate kako ste najpametniji u prostoriji.
  5. Ostanite fokusirani: Vrlo je važno biti koncentrisan tokom intervjua. Prestanite vrtjeti očima kao da Vam je sve u prostoriji zanimljivije od intervjuera koji Vam se obraća. Gledajte i slušajte istovremeno. Pokažite intervjueru da ga potpuno percipirate.
  6. Sjedite mirno: Nemojte se dovesti u poziciju da Vam početno treskanje noge, ili klaćenje noge od koljena na dolje, od nervoze preraste u refleksno treskanje koje je gotovo nemoguće zaustaviti. Nijedan poslodavac ne želi pomisliti kako ispod stola igrate narodno kolo i tako trošite dragocjeno vreme. Ovakvi pokreti su nepotrebni. Umjesto toga, sjedite elegantno i umjerenim pokretima oslikavajte ono što pričate.
  7. Održavajte kontakt očima: Održavajte kontakt očima sa osobom koja Vam govori, ali nikako ne buljite. Niko ne želi potencijalnog serijskog ubojicu u timu. Pokušajte sljedeće: stvorite zamišljeni trougao iznad nosa intervjuera i ne gledajte ispod nivoa njegovog nosa. Zadržite Vaš pogled u toj zoni lica. Svaki niži pogled tumači se kao intimniji.
  8. Usmjerite svoje tijelo: Prekrstiti ruke može biti protumačeno na već opisani način, ali prekrstiti noge možete slobodno. Ukoliko to učinite, preporučljivo je da Vaša koljena ili stopala budu usmjerena prema onom s kim razgovarate.
  9. Koristite ruke: Korištenjem ruku pokazaćete svoje samopuzdanje, izdvojiti nešto i oblikovati vaše ideje i izjave, ali nemojte pretjerati. Niste narodni heroj ako ste stigli na razgovor za posao. Izbjegavajte upiranje prstima u osobe kojima govorite. Umjesto toga, koristite otvorene dlanove kada govorite i odgovarate na pitanja, oblikujte svoju priču koju upućujete intervjuerima i nastojte to umjereno raditi. Na ovaj način im pokažite da ste odličan govornik i manipulator, ali ne i narodni heroj sa bombama u rukama za vrijeme poslovnih sastanaka.

Ukoliko ste se odlučili aplicirati za posao, već ste to uradili ili se spremate za intervju, ovo su neke od glavnih smjernica kako da se ponašate prilikom razgovora.  Nastojte se držati navedenih principa i uspjeh je zagarantovan sa 5% greške.

DETALJNO PLANIRAJTE VAŠ NASTUP I NE ZABORAVITE:

„Neplanirati znači planirati neuspjeh.“ (Benjamin Franklin)

Do skorog čitanja…

Bojan Pavlović

 

(Izvor:poslovnioblak)

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend