Građani BiH beskontaktne kartice najviše koriste u supermarketima

Tradicionalna studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica, Masterindex Bosna i Hercegovina, pokazala je da su beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost za 84% građana. Masterindex istraživanje je također pokazalo da korisnici najčešće koriste brza i sigurna beskontaktna i mobilna plaćanja u supermarketima (61%), trgovinama odjeće, obuće i nakita (38%), na benzinskim crpkama (34%), lokalnim prehrambenim trgovinama (25%), drogerijama i parfumerijama (23%), ljekarnama i privatnim zdravstvenim ustanovama (23%), te za plaćanje računa u bankama (21%), piše Indikator.ba.

Kao glavnu prednost beskontaktnih plaćanja, MasterIndex ispitanici ističu da su ona brža i jednostavnija od drugih platnih metoda (70%), a ukazali su i na više aspekata njihove sigurnosti – počevši od toga da kartica / telefon svo vrijeme ostaje u ruci korisnika (32%), preko sigurnosnih tehnologija koje su primijenjene (29%) do činjenice da beskontaktna plaćanja smanjuju zdravstvene rizike (29%). Kada je riječ o iznosima koji se plaćaju beskontaktno, studija pokazuje da su iznosi do 60 KM, za koje nije potrebna identifikacija korisnika zastupljeniji u odnosu na iznose preko te cifre koji se također mogu platiti prislanjanjem kartice ili mobilnog telefona s unošenjem PIN koda (31 prema 16%). Kada su iznosi do 60 KM u pitanju, beskontaktna plaćanja su korištenija od kartičnih plaćanja (23% platne kartice naprema 31% beskontaktne) što je još jedan pokazatelj sve veće popularnosti ove platne metode. – Rezulatati MasterIndex istraživanja dobar su pokazatelj što su i kakva su očekivanja korisnika kartica i put kojim treba da ide daljnji razvoj kartičarskih usluga. Kontinuirano se u samom vrhu upotrebe kartica provlačila želja da se plaćanje obavlja i na pijacama što smo nedavno omogućili na tržištu Srbije u suradnji s našim partnerima.

Ovo je dobar primjer iz susjedstva, a naša želja je da se ta praksa prenese i na tržište BiH. Ne treba izgubiti iz vida ni to da je bezgotovisko plaćanje na tržnici i dalje opcija koja je dostupna samo u naprednijim bezgotoviskim društvima koja pokazuju snažnu orjentaciju ka digitalizaciji, a sve to kako bismo osigurali slobodu izbora načina kojim ćete platiti, izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard. Razvoj beskontaktne tehnologije postavio je osnovu za uvođenje mobilnih plaćanja i mobilnih novčanika, kako kroz razvoj platne infrastrukture, tako i kroz građenje korisničkih navika. Plaćanja putem mobilnih novčanika, odnosno beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom iz aplikacije u kojoj se nalazi digitalizirana platna kartica, predstavljaju opciju za koju je zainteresirana gotovo jedna trećina MasterIndex ispitanika.

Mobilno plaćanje s jedne kartice na drugu izbor je za 32% ispitanika. Prijenos sredstava putem broja mobilnog telefona opcija je za 34%, dok je za registriranje, odnosno čuvanja kartice kod trgovca ili u mobilnoj aplikacija rješenje za 25% ispitanika, a zainteresiranost za instant plaćanja skeniranjem QR koda je (24%). Daljnji razvoj navika mobilnih plaćanja kompanija Mastercard stimulirat će i kroz organizaciju dodatnih pogodnosti i posebnih programa kao što je keš-bek, odnosno povrat sredstava, navodi se u priopćenju iz MasterCarda.