Središnja Bosna, a osobito područje Lašvanske doline, dobit će izgradnjom nove brze prometnice od Lašve do Nević Polja vrijedan input u gospodarske tokove omogućujući, osim brže i sigurnije prometne povezanosti, ekonomske koristi za veliki broj poslovnih subjekta, a osobito onih izvozno orijentiranih, piše Večernji list BiH.
Aktivno gradilište
U ovom trenutku aktivno je gradilište na LOT-u 5 – od petlje Vitez i izlaza iz poslovne zone pa do petlje Nević Polje, dužine 4,8 kilometara, a kako je vidljivo iz videozapisa koji je objavio YouTube kanal DRONE Kamenjaš, obrisi buduće brze prometnice ukazuju na impresivnost kapitalnog projekta kojim će središnja Bosna dobiti mogućnost izlaska na međunarodno značajne prometne pravce. Trasa koja vješto prolazi gusto naseljenim područjem bit će od strateškog značaja za ovaj dio BiH, generacijski pothvat i ostvarenje višedesetljetnog sna, a u praktičnom smislu dio mozaika prometne povezanosti od koridora Vc na istoku pa do Jajca na zapadu, odnosno koridora koji će ići od Gradiške prema jugu (SEETO Route 2a). No, u prvoj fazi plan je povezati Lašvu i Nević Polje, pri čemu je cjelokupna dionica od 24,3 kilometra podijeljena na pet dijelova, odnosno LOT-ova, a jedan od njih je upravo LOT 5 na kojemu se izvode građevinski radovi.
O značaju projekta dovoljno govore i istupi predstavnika društvenog i gospodarskog života koji u novoj prometnici vide mogućnost značajnog ubrzanja protoka ljudi i roba kroz ovo područje, a što će za posljedicu imati skraćivanje vremena potrebnog za ostvarivanje prometne povezanosti s većim gradovima u BiH, ali i otvoriti nove perspektive razvoja za lokalnu poslovnu zajednicu. Početak sekcije LOT-a 5 nalazi se poslije petlje Vitez – izlaz iz poslovne zone, koja će biti izgrađena u sklopu gradnje LOT-a 4 (poslovna zona Vitez). Na kraju sekcije LOT-a 5 predviđena je izgradnja petlje Nević Polje tipa denivelirani kružni tok. Na mjestu petlje brza cesta se pristupnim rampama priključuje na magistralnu cestu M-16.4 Nević Polje – Bugojno. LOT 5 je riješen kao cesta s karakteristikama brze ceste s dvjema prometnim trakovima (vozni i pretjecajni) za svaki smjer kretanja. Izvođač radova je tvrtka Hering d. d. Široki Brijeg, a nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij: Divel d. o. o. Sarajevo, Institut za građevinarstvo lG d. o. o. Banja Luka i Zagrebinspekt d. o. o. Mostar. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 74,904.570 KM.
U pogledu značaja prometne uvezanosti središnje Bosne treba podsjetiti kako je brza cesta Lašva – Nević Polje u ukupnoj dužini od 24,3 kilometra odlukom Vlade FBiH proglašena cestom od javnog interesa. Ostala četiri LOT-a čine dionice Lašva – Kaonik, Kaonik – Selište, Selište – Vitez (petlja Vitez – ulaz u poslovnu zonu), poslovna zona Vitez (petlja Vitez – ulaz u poslovnu zonu – petlja Vitez – izlaz iz poslovne zone).
Dalje prema zapadu
JP Autoceste FBiH planira nastaviti aktivnosti na realizaciji izgradnje brze ceste kako bi se u konačnici povezala zapadna Bosna i Hercegovina, odnosno Bihać, Cazin i Velika Kladuša preko Ključa, Jajca, sa središnjim dijelom na koridor Vc i dalje s istočnom Bosnom i Hercegovinom te susjednim zemljama, Crnom Gorom i Srbijom. U tom kontekstu treba podsjetiti kako je nedavno v. d. direktora Javnoga poduzeća Autoceste Federacije BiH Denis Lasić potvrdio kako je u tijeku provođenje pripremnih aktivnosti kako bi iduće godine počela izgradnja nekoliko brzih cesta, a uz ostalo i brze ceste Nević Polje – Turbe, a na koju se gleda kao svojevrsna ulazna vrata za realizaciju idejnog projekta povezivanja s Jajcem i dolinom Vrbasa.