Austrija uvodi porez na zračni putnički promet

Austrijska vlada je najavila da će uvesti porez na zračni putnički promet: svaki putnik za polijetanje na kratkim letovima platit će u državni proračun 8 eura, a za međukontinentalne letove 40 eura. S novom godinom sličan porez uvodi Njemačka (8 eura za kratke letove, 20 eura za srednje duge i 40 eura za duge letove). Uvođenje poreza na zračni putnički promet uznemirilo je svjetsku avio industriju, posebno europsku. Udruženje europskih avio prijevoznika (AEA) protive su objašnjenju da je riječ o ekološkom porezu.

Zračna industrija uvijek je na udaru kada adminsitracija pokušava pronaći dodatne izvore financiranja. Avio industrija slovi kao veliki onečiščivač zraka, iako proizvodi svega 2 posto od ukupne emisije ugljičnog dioksida za koju je zaslužan čovjek. Nakon najave austrijske vlade glavni tajnik AEA Ulrich Schulte-Strathaus upozorio je da je riječ o pogrešnoj mjeri. Poučan bi mogao biti primjer Nizozemske, koja je lani nakon 12 mjeseci ukinula sličan porez jer je privredu koštao milijardu eura, a proračun je postao bogatiji za samo 300 milijuna eura. U nizozemskom slučaju brojni putnici su odlučili izbjeći plaćanje poreza polijetanjem s bliskih aerodroma u Bruxellesu i Düsseldorfu. To je slaba točka “zelene” odluke, naglasio je Schulte-Strathaus. Zračna luka Bratislava samo je sat vožnje udaljena od Beča. Ulrich Schulte-Strathaus istaknuo je da je bečki aerodrom veliki ekonomski generator i da novi porez neće pogoditi samo austrijske putnike, nego i posjetitelje te putnike na dugim letovima. Beč je magnet za turiste iz cijelog svijeta i novim porezom izgubit će dio svoje privlačnosti. Porez će povećati troškove poslovanja u trenutku kad privreda izlazi iz krize, kaznit će putnike koji su odgađali putovanja dvije godine, dodaje tajnik AEA. Podsjetimo da su predstavnici europskog udruženja avio prometa nedavno prihvatili Brišku deklaraciju (Bruges Declaration, nazvanu po mjestu prihvaćanja belgijskem gradu Brugge/Bruges), u kojoj se, između ostalog, ističe značaj izbjegavanja dodatnog oporezivanja za očuvanje konkurentnosti europske avio industrije.