Zdrava probava za zdravo tijelo

Otežana probava može uzrokovati različite zdravstvene probleme. Može usporiti metabolizam, ali i otežati gubitak kilograma. Ljudsko tijelo trebalo bi iskoristiti hranjive tvari iz hrane, a izlučivanje ostataka treba uslijediti što prije.

 

Mnogi ljudi pate od probavnih problema, što ih čini još osjetljivijima na bolesti jer se u crijevima nalazi oko 70% stanica imunološkog sustava.

Zbog nepravilne probave naše tijelo ne može apsorbirati hranjive tvari kojima ga pokušavamo opskrbiti.

Loše funkcioniranje probavnog trakta može uzrokovati nedostatak nutrijenata i brojne zdravstvene probleme, poput umora, emotivne nestabilnosti, kožnih bolesti i sl.

Dobra vijest je ta da probavu vrlo brzo možete pokrenuti na prirodan način, odabirom odgovarajućih namirnica i redovitim fizičkim aktivnostima.

1. Probiotici

U probioticima se nalazi jedna ili više kultura mikroorganizama koji, uneseni u tijelo, poboljšavaju crijevnu mikrofloru.

Većina probiotičkih bakterija potječe iz sojeva Lactobacillus i Bifidobacterium, no postoji veliki broj različitih vrsta unutar svakog soja.

Konzumacijom probiotika u crijevima se nastanjuju korisne bakterije koje reguliraju apsorpciju vitamina, minerala i ostalih nutrijenata.

Zbog zamjene loših bakterija dobrim, osim što pomažu probavi, probiotici su odlični saveznici u borbi protiv virusa i drugih uzročnika bolesti.

Talijanski znanstvenici su otkrili da probiotici sprečavaju zatvor kod dojenčadi, čime se dokazali dobrobiti probiotika već u ranoj dobi.

Probiotici otežavaju prolazak i utjecaj toksina, alergena i ostalih štetnih organizama u tijelu.

Ubrzavaju kretanje hrane kroz probavni sustav i imaju pozitivnu ulogu u sprečavanju proljeva ili zatvora, nadutosti te lošeg zadaha.

2. Đumbir

Đumbir je začin koji se koristi tisućama godina u liječenju mučnine, povraćanja, plinova, nedostatka apetita i grčeva.

Prema istraživanjima, đumbir potiče probavu jer se njegovim konzumiranjem počinju izlučivati slina i probavni sokovi.

Za pripremu čaja od đumbira, jednu čajnu žlicu praha ili svježeg đumbira stavite u posudu s kipućom vodom i kuhajte desetak minuta.

Čaj se može piti topao ili hladan, te se može zasladiti medom i dodati par kapi limunovog soka.

Možete pripremiti i veću količinu čaja, koju ulijete u termos bocu, tako da ga konzumirate tijekom cijelog dana.

Đumbir pomaže tijelu apsorbirati potrebne nutrijente, a se često koristi i u programima detoksikacije.

Njegova uloga nije samo u uklanjanju toksina iz tijela, već i poboljšanje apsorpcije potrebnih vitamina i minerala.

3. Chia sjemenke

Porijeklom iz Meksika i Gvatemale, chia sjemenke su bogate korisnim tvarima i antioksidansima.

Sjemenke mogu biti tamno smeđe, bijele ili crne. Ove sjemenke bez okusa odličan su izvor vlakana, omega-3 masnih kiselina i minerala.

Dvije čajne žlice sadrže dnevnu dozu vlakana, koja snižavaju kolesterol i reguliraju rad crijeva.

Doručak s chia sjemenkama:

U staklenu posudu usipajte 2 čajne žlice chia sjemenki, dodajte šaku nasjeckanih badema (lješnjaka), 1 jušnu žlicu zobenih pahuljica, 1 jušnu žlicu kikiriki maslaca i 1 bananu narezanu na kolutiće.

Sve promiješajte pa dodajte jogurt ili kefir i ostaviti preko noći da odstoji, kako bi sjemenke mogle nabubriti.

Ovako pripremljen doručak možete ponijeti na posao, a njegova priprema ne zahtijeva puno vremena.

4. Mango

Mango je vrlo ukusno voće koje probuđuje svako nepce i odličan je za desert.

Zbog izuzetno slatkog okusa može se jesti sam ili se dodaje različitim smoothiejima.

On je jedan od najsnažnijih prirodnih laksativa, a razlog za to je u brojnim enzimima koji potiču kretanje crijeva.

U mangu su prisutne i velike količine vlakana koje također pomažu brže pražnjenje crijeva.

Ako u svoju prehranu uključite po jedan mango nekoliko puta tjedno, doći će do znatnog poboljšanja probave.

Konzumiranje manga značajno može pomoći vašem probavnom sustavu – u smanjenju nadutosti, plinova i želučanom nemiru koji prati druge probavne nepravilnosti.

5. Zeleni čaj

Porijeklom iz Kine, zeleni čaj jedan je od najpopularnijih napitaka na svijetu.

Važan je izvor polifenola, posebno flavonoida, koji imaju antioksidacijsku sposobnost.

Zeleni čaj treba piti umjereno, a preporučena doza je dvije do tri šalice dnevno.

Ugodnog je okusa, a tijelo opskrbljuje vitaminima B,C i E.

Znanstvena istraživanja pokazala su da je učinkovit kod zdravog mršavljenja i prevencije debljanja.

Smanjuje nastanak plinova u crijevima, pa ga mogu konzumirati i ljudi oboljeli od Crohnove bolesti ili ulcerativnog kolitisa.

Zbog snažnog antioksidacijskog svojstva, ispijanje zelenog čaja pomaže u preventivi različitih vrsta raka – raka pluća, jednjaka, usta, želuca, bubrega, gušterače i dojke.

Oslobodite se napetosti i stresa

Pojačani stres uzrokuje upale u probavnom sustavu, čime se usporava probava i onemogućuje asimilacija hranjivih tvari.

Stresom je tijelo lišeno potrebnih vitamina i minerala, posebice vitamina B i minerala magnezija.

Osim toga, on usporava kretanje crijeva i ometa apsorpciju enzima i probiotika, ali i drugih hranjivih tvari.

Postoji puno prirodnih načina kako umanjiti stres, a duhovno-fizičke aktivnosti imaju najbolji učinak.

Lagane i umjerene aktivnosti kao što su meditacija, joga, slušanje umirujuće glazbe, šetnje po prirodi, pomažu u smanjenju razine stresa.

Prije objeda, duboko i polako udahnite i pokušajte se osloboditi svih napetosti nakupljenih u mišićima.

Jedite polako i uživajte u hranu. Nemojte razmišljati o stresnim mislima ili situacijama dok jedete.

Pojačajte vašu tjelesnu aktivnost

Previše sjedenja usporava peristaltiku crijeva i produžuje vrijeme probave.

Iako osjećate umor, koji vas djelomično i demotivira za tjelovježbu, iznenadit ćete se koliko vam tjelovježba može pomoći da se osjećate osvježeno.

Dnevna preporuka je najmanje pola sata lagane vježbe ili šetnje.

Počnite se baviti rekreacijom, sportom, plesom ili se jednostavno prošetajte do željenog odredišta te izbjegnite vožnju automobilom ili javnim prijevozom.

Važno je stvoriti ovu zdravu naviku i prakticirati je svaki dan.

Nakon nekoliko dana, ta će navika postati nešto čemu ćete se veseliti.

Uz redovitu tjelovježbu i ostale odgovarajuću prehranu, zdravlje vaše probavnog trakta popravit će se u kratkom vremenu.

(www.alternativa-za-vas.com)

 


TAG