Prirodna sredstva protiv nadutosti i spore probave

Ne jedete previše, ali često se osjećate naduto i teško, a usto vas muče plinovi, grčevi ili proljev? Trbuh vam se čini ogromnim?!

 

Jeste li znali da uzrok ovog neugodnog stanja može biti i obično žvakanje žvakaće gume, prebrzo jedenje ili ispijanje omiljenog napitka na slamku?

Ako to prakticirate, u vašim se crijevima učestalo stvara višak zraka.

Uzroci nadutosti mogu biti i stres, intolerancija na hranu, sindrom iritabilnog crijeva, problemi s probavom, PMS ili namirnice koje napuhuju.

Dobre navike kojima ćete izbjeći napuhanost

Ako želite imati ravan i zdrav trbuh, izbjegavajte:

  • prezačinjenu, prženu i masnu hranu te hranu bogatu aditivima
  • hranu koja sadrži umjetna sladila, šećere i sol
  • namirnice koje napuhuju, primjerice grah, brokulu, kupus, kelj, leću i prokulice
  • pića na slamku
  • žvakaće gume
  • gazirana pića
  • cigarete

Brzim jedenjem hrane gutate veće količine zraka, koje se zatim nakupljaju u vašim crijevima.

Osim toga, da bi od mozga do želuca stigao signal sitosti, treba proći 20 minuta od prvog zalogaja.

Stoga jedite polako i svjesno te dobro prožvačite hranu.

Ne samo da ćete tako spriječiti nadutost nego ćete i manje jesti, što je dodatni plus ako želite smršavjeti.

Pazite i da vremenski razmak između obroka bude barem 3 sata kako bi se hrana mogla dobro probaviti.

Uvedite još jednu zdravu naviku – 15-minutnu šetnju poslije večere.

 

Namirnice protiv nadutosti

1. Ananas i banane

Ananas, jako ukusno i sočno tropsko voće, pomaže u čišćenju probavnog sustava i smanjuje napuhnutost.

Sadrži enzim bromelain, koji razgrađuje bjelančevine i smanjuje upalne procese.

Banana obiluje kalijem  mineralom koji sprečava zadržavanje vode u organizmu, uzrokovano povećanim unosom soli.

No, uvijek birajte zrele banane jer nezrele uzrokuju još više plinova!

2. Jogurt s probioticima

Za razliku od mlijeka i sira, koji će vas naduti, jogurt s probiotičkim kulturama ima suprotan učinak – on će izravnati vaš trbuh.

Dobre bakterije koje jogurt sadrži crijevima pomažu u razgradnji hrane, što smanjuje nadutost.

3. Đumbir

Dok prezačinjena hrana i hrana bogata aditivima izazivaju upalne procese u organizmu, potpuno suprotan učinak ima sve omiljeniji začin – đumbir.

On ublažava upale i smanjuje napuhnutost.

Pomoći će vam konzumacija čaja od đumbira ili žvakanje kandiranog đumbira.

Enzim zingibain iz đumbira također pomaže u probavi bjelančevina.

4. Zobena kaša

Zob obiluje vlaknima koja potiču probavu i rad crijeva te samim time smanjuje osjećaj nadutosti.

Smanjuje kolesterol koji upija poput spužve te ga izbacuje iz organizma.

Djeluje i kao odličan saveznik u borbi protiv kožnih oboljenja poput psorijaze ili atopijskog dermatitisa.
Recept za zobenu kašu:

Zagrijte lončić vode i dodajte zobene pahuljice.

Miješajte nekoliko minuta dok se ne zgusne.

Po želji dodajte svježe, sušeno ili orašasto voće, grožđice, mak, cimet, med, lanene, sezamove sjemenke.

5. Paprena metvica

Poput đumbira, i metvica je već stoljećima poznata po dobrim učincima na probavu.

Umiruje trbušne mišiće i olakšava plinove.

Redovito pijte čaj od metvice, čak i ljeti, ili uzimajte ulje paprene metvice u kapsulama.

Pomoći vam mogu čak i bomboni s paprenom metvicom bez šećera.

 

Napomena

Nadutost je uglavnom kratkotrajno stanje koje prolazi nakon što promijenite navike i jelovnik.

No ponekad ona može biti dugotrajna i ukazivati na neki ozbiljniji problem.

Ako sumnjate na intoleranciju na laktozu ili gluten, ili ako imate neke druge simptome poput proljeva i bolova u trbuhu, obratite se liječniku.
(www.alternativa-za-vas.com)